Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook G4 867 mhz fakta

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köpt en Powerbook G4 867 mhz 15,4" med 768mb/40gb via nätet (har inte fått den än) Någon som vet var det finns lite fakta om datorn? Min har det silvriga t-bordet, men när kom den? Har sett att äldre modeller har svart t-bord. Har dom olika beteckningar? Helst sidor på svenska så man hänger med på allt

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-12-07 14:16

På svenska vet jag inte men här hittar du information om dom flesta macar som tillverkats - på engelska.

http://www.apple-history.com/

EDIT: blev visst ingen direktlänk.

Senast redigerat 2005-12-07 14:28

Här finns en länk till produktblad på svenska:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75431

Dock så har jag för mig att den modellen inte kom med backlit keyboard utan endast svart. Metalltangentbordet kom först i 12" och 17" modellerna samt nästa generation 15".

Haha, ja.... den modellen är för härlig. Men en sak som jag inte kan hitta någonstans är när dom gick över från svart t-bord till silver på 867 mhz 15,4" modellen? Finns det någon sådan modell? Annars vet jag inte vad jag har köpt haha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 14:39
Ursprungligen av punktcom:

Hjälp, varningklockorna ringer öronbedövande. De tekniska specifikationerna är förvirrade (två CPU-hastighetsangivelser?) priset är misstänkt lågt och mobilnumret finns inte listat.

Ursprungligen av C-mon:

Hjälp, varningklockorna ringer öronbedövande. De tekniska specifikationerna är förvirrade (två CPU-hastighetsangivelser?) priset är misstänkt lågt och mobilnumret finns inte listat.

Ja, två olika CPU-hastigheter, och två olika uppgifter om internminne, och foto på en helt annan modell. Det luktar nog lite bluff-annons om den där...

punktcom, är det den datorn du har köpt? Har du bett att få serienumret? Har du betalat något i förskott?

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-12-07 14:34

Hmm, kan ju vara en bild på en nyare powerbook(?) möjligt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 14:35

Hej! Jag har endast betalat 1500kr i förskott. Det enda jag reagerade på var att det stod 500 mhz, men jag vet att man även mäter mhz på andra delar i datorn. Att ramminnet stod två gånger såg jag, men att det översta var grundspec, och det nedre skulle vara extrautrustning. Jaja, man får skylla sig själv. Vad ska man göra?

Kontakta honom och fråga efter datorns serienummer.

Om han svarar så kan du kontrollera vilken PowerBook-modell det verkligen är, här: http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

Och om han inte svarar, eller inte vill uppge serienumret, ja, då är det nog tyvärr en bluff...

Om du får serienumret så kan du ju även kolla med polisen om det är en stulen dator.

Inget svar på hans lur, så man får nog känna sig lurad. Ajaj

Bara för att han inte svarar i telefon just nu, så betyder inte det att du är lurad. Du får nog ge honom lite mer tid (ett par dagar kanske), och prova att ringa ett par gånger till, innan du kan vara säker.

Men med tanke på allt så känns det ganska kört. Har kontaktat blocket att jag misstänker och att jag vill att dom kollar upp ip-numret till personen som lagt in annonsen.

Jag har mejlat till honom, och visat intresse för datorn. Vi får se om han försöker sälja den en gång till...

Jag ställde lite frågor angående de olika CPU- och minnes-siffrorna i annonsen. Vi får se vad han har för förklaring till det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-12 17:43

Nu dök den upp igen, denna gång i Luleå. Praktiskt att man får XP med också.
http://www.blocket.se/vi/6851226.htm?ca=11_s

Hm, menar antagligen "X", men HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ursprungligen av ztaafen:

Hm, menar antagligen "X", men HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Snälla.

/me plockar fram högaffeln

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-01-28 20:45

vad hade han för namn i Luleå?

1
Bevaka tråden