Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera Intel-processorn?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-12 13:11

Vad finns det för spekulationer på att kunna ta ut den intel-processor och trycka in en annan, kanske bättre, processor köpt någon annan stans, såsom man brukar göra på pc-burkar?

Det kommer nog vara begränsningar i vilka processortyper som funkar, men så länge det är rätt typ ska det väl gå. Den krets som skyddar OSX från installation på andra PC kommer att sitta på moderkortet och inte i processorn.
Men jag personligen tror inte det blir vanliga P4 i Intel-macarna.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-12 14:07

Jag HOPPAS att det inte är vanliga P4 i de nya Macarna, men å andra sidan så tror jag inte att jag kommer att köpa en Intelmac heller. Har haft min PM G3 sen 98-99 och klarar mig bra med den, men ifall "G-burkarna" sjunker väldigt i pris vid processorskiftet så kanske man slår till med en "ny" PM...

  • Medlem
  • 2005-12-12 14:13

Det har ju funkat hittills med alla macar som har en sockel, så jag ser ingen anledning till att det inte skulle göra det med Intel... iofs har det inte dykt upp uppgraderingar till G5:orna, och nu ser det kanske inte så ljust ut att det någonsin kommer komma några heller...

Det lär inte sitta P4:or i powermacarna. Det skulle göra att de blev avsevärt långsammare nämligen.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-12 17:58

Jag tycker att de borde bli långsammare av det ja... Klassar ut morsans P4 på 1.2 ghz med min stolta PM G3 (350mhz ska tilläggas). Det beror på att hon har shitloads med virus i sin PC, nästan så man känner sig smittad när man sitter vid den, men jag säger inget om det, för hon börjar förstå njutningen av att sitta vid en Mac

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-13 14:44

P4 kommer ju inte till Mac. Intel håller ju på att lägga ner hela deras Netburst cpu.
Pentium M baserade cpuerna kommer ta över helt. Yonah, Conroe och Merom är cpuerna vi får se istället.

Det kommer att vara rätt mycket som nu, att byter man processor så kommer det inte att hjälpa så mycket för moderkortet kommer att begränsa och snart nog kommer man att vilja byta rubbet i alla fall.

1
Bevaka tråden