Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBB Suck....

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så sitter jag här och väntar på att få min lina hemma uppdaterad till 2/1.
Iställer för 0,5/0,5.
Min Bostream har fungerat perfekt under 2 år nu, visst den har gått ner ibland men det har varit en enkel manvöver att fixa till det, en gång har den varit nere helt så tekniker varit tvungen att komma ut och då hade Telia kopplat bort mig i stationen.

Som ni vet köpte BBB Bostream och jag ska nu bli BBB kund.
Jippiee tänkte jag 2/1 för samma pris som 0,5/0,5 är inte fel.
Idag är då dagen som bytet sker.
Jag kollade med den för 1 1/2 vecka sedan när det skulle ske och framförallt när det nya modemet ska komma.

Jodå modemet skulle komma i god tid, så det skulle bara vara att koppla in det nya modemet när tjänsten slutat fungera så skulle allt hoppa igång igen.

Den gissar gissar att det rätt vad som egenligen hänt få en applåd.

*morr*

Har det kommit något modem? Skulle inte tro det.
Har det skickats? Skulle inte tro det.
Supporten lät förvånad när jag sa att jag tänker i betala för den tid jag är utan internet.

Undrar just när jag får det nya modemet? Före jul? Kan bara hoppas...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-29 18:37

Ja du.
Haru missatden här tråden?
Lycka till....!

Nejdå jag har inte missat den tråden.
Senaste nytt för mig:
29/11 sa en på BBBs kundtjänst att modemet var skickat.
1/12 pratade jag med Johan på BBBs kundtjänst han kunde inte se att något var skickat den 29/11. Han såg till att ännu ett modem skulle skickas.
2/12 ringer jag för att kolla detta och får reda på av Jenny att, jo minsann ett modem skickades kl 15:43 den 1/12. Borde vara hos mig måndag 5/12.
5/12 modemet har inte kommit så jag ringer om status, frå prata med Daniel på kundtjänst som säger att jag ska få ett sms senare under dagen om att modemet ska skickas den 6/12.
Nu brinner det för mig.
Jag kräver att få prata med en ansv eftersom två personer ljugit för mig.
Daniel säger "Detta är inget chefsärende."
Jag säger "Det är väl ändå inte du som avgör vem jag vill prata med, det är inte dig jag ska prata om utan hur hela ärendet har sköts".
Daniel säger "Enl våra rutiner är det jag som avgör om det är ett chefsärende eller inte."

Senare ringer min sambo, pittbuttterriernas skräck när det kommer till sådana här ärenden.
Då visar det sig att ett modem ska vara skickat den 5/12 kl 12:03.
Till detta får vi också ett kolliid och plötsligt är vår leveransstatus sida uppdaterad.
Hon lyckas få till att en chef ska återkommer till oss inom 24 timmar.

Idag är det den 6/12 - inget modem ännu...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-07 08:46

Tog 2 månader innan jag fick mina inloggningsuppgifter (abbonemangsuppgifterna dvs.) av dem....

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-07 10:15

Lider med dig.
Jag var utan internet från mitten på maj till mitten på september.
Orkar inte gå in på vad. Är alldeles för glad idag men tyvär är ingen ISP för ADSL i Sverige idag särskillt bra. För många mellanhänder.

7/12 Ingen ansvarig har ringt trots utlovat. Och behöver jag säga att jag inte fått något modem?

Dagens bästa:
Pratade med BBB, jag sa att jag ville ha ett par månaders kompensation.
Hans svar var då:
"Hur många månader är det?"

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-07 11:58
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Dagens bästa:
Pratade med BBB, jag sa att jag ville ha ett par månaders kompensation.
Hans svar var då:
"Hur många månader är det?"

Svårt som fan att få kompensation, jag lyckades få gratis telefoni under den tiden jag blev utan internet. Men det var typ allt.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-07 11:35

Hahahahahaha Vad svarade du?

Jag svarade att ett par månader var cirka 2 stycken.
Jag kunde få 1 1/2...

Kors i taket. Modemet har kommit eller ersättningsmodemet har kommit, alltså innan det första modemet har kommit, så detta skriver jag hemifrån.

Nu ska jag bara sätta mig och installera OpenBSD maskinen så den blir DHCP, Brandvägg och DNS server. *puh*

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-07 20:42
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Kors i taket. Modemet har kommit eller ersättningsmodemet har kommit, alltså innan det första modemet har kommit, så detta skriver jag hemifrån.

Nu ska jag bara sätta mig och installera OpenBSD maskinen så den blir DHCP, Brandvägg och DNS server. *puh*

Ropa inte "puh" förrän björnen kommit över ån.
Är du hundra på att kontot är iordning? Att lösenord funkar? Vet du att det troligen inte är ett modem, utan en omgjord router som kan vara trilsk ibland? Känner du till att en del webbplatser ibland inte funkar om man har BBB?
Med dessa muntra, optimistiska tillrop önskar jag naturligtvis "lycka till".

Ursprungligen av Danne V:

Känner du till att en del webbplatser ibland inte funkar om man har BBB?

Ehhh...va?!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-07 23:51
Ursprungligen av sjovall:

Ehhh...va?!

Jodu.

Bl.a. Hotmail vägrade att visa sig efter att jag blev flyttad från Bostream till BBB. Efter ett "antal" telefonsamtal under 2-3 veckor där dom ansåg att strulet var i min dator så nedlät dom sig till slut att kolla sina grejer. Inte fasen vet jag vad dom gjorde, men fixat blev det.

När jag sen gick från BBB till Glocalnet så funkade inte övergången så smidigt som man trodde. Jag blev nedkopplad av BBB utan att ha fått in nya linan att par ggr. Varje gång fick jag BBB att koppla upp mig temporärt och varje gång jag fick ett nytt, tillfälligt konto vägrade bl.a. Hotmail att visa sig tills dom fixade saken.

Sjukt, obegripligt, men sant.

Nu har jag ringt 4 ggr om att en ansvarig ska ringa upp mig.
Ännu ingen.
Jo en gång har de ringt... inte på det nummer jag angav utan på ett nummeri deras databas ett gammal mobilnummer jag glömt att jag haft...

Jag är inte paranoid på något sätt men detta börjar fan likna jag vet inte vad.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-12-12 15:17

hehe shit va illa det låter. Jag har varit i kontakt med BBB vid ett par tillfällen och det har aldrig varit några problem. Idag sitter jag med BBB... fiber in i lägenheten 100Mbit ner och 10Mbit upp + BBBs ip-telefoni... och för detta kalas betalar jag 150kr/månaden (som dessutom är inbakat i hyran)

Har precis kommit igång med mitt 10 Mbit fiber och ser fram emot att bli uppgraderad till 100 Mbit nästa månad. Inga problem än så länge

1
Bevaka tråden