Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverksproblem.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-11 21:46

Hej,
Jag har en powermac G5 och en powerbook som jag brukar koppla i nätverk hemma, min G5 är kopplad till min router via en nätverkssladd och min powerbook går trådlöst. Det som är lite skummt är att min G5a kan anslutas till min PB utan problem, men när jag försöker hitta min G5a ifrån min PB så finns den i nätverket men jag kan inte ansluta. Har funkat förut men inte nu, vad kan ha hänt?

/Fred

Hur ser det ut i inställningarna för den inbyggda brandväggen i G5:an?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-11 21:59

Vad är det som ska vara ikryssat?
Just nu så är bla Personligt fildelning, FTP åtkomst, Apple event ifrån andra datorer ikryssat?

Har jag missat någon?

Hm.. det ser ju ut att vara rätt.

Du får inget felmeddelande alls när du försöker ansluta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-11 22:12

Som sagt så syns G5an i nätverket på min powerbook, när man försöker ansluta till den så tar det en stund, sedan kommer badbollen i någon minut sedan så kommer ett felmeddelande

  • Medlem
  • 2005-12-11 23:09

Har du själv skrivit in "Harkos-Powermac.local." i "anslut till server" (äpple+K) eller har du klickat på Anslut i Finderfönstret? Jag tror nämligen inte att det ska vara punkt efter "local" när man försöker ansluta. Tryck äpple+K och skriv in adressen själv. Jag har haft liknande problem när jag har försökt ta mig in åt ena eller andra hållet.

1
Bevaka tråden