Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Censur på 99mac

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag såg precis att hela diskussionen om 99mac.com på MacPressens forum är borta nu.

Om någon vill skriva om ett forum som är bättre eller annorlunda än 99mac.com här så kör på!

Censur ska inte användas annat än i extrema situationer på ett publikt forum som skapas av användare.

kommentera!

Censur ska aldrig användas!
Det är bara ett otyg och redskap för att kontrollera den information som kommer ut.

Som en känd fransman sa en gån för länge sedan.
"Jag tycker inte om din aåsikter men jag ska dö för att du ska få uttrycka dom".

Det är som vår grundlag om det fira ordet baserar sig på.

´nyf said.

Håller helt klart med Mattias. Det finns inget värre än forum och sidor osv. med en massa j**** stjärnor överallt!

Så ta *** ****** och *****!

/Gabbe

Hej,

Den kände fransmannen, det var Rousseau, det! Han sa mycket annat intressant också, och Samhällsfördraget borde alla människor som bor i en demokrati vara tvungna att läsa!

Censur är bara till för att tysta dem med insikt i att allt kanske inte står rätt till!

/Christian

Oj, oj, oj!

Nu kommer man väl att bli nerskriven! Den kände fransmannen var ju inte alls Rousseau (även om det kunde ha varit det) utan Voltaire!

Har suttit uppe lite väl länge nu och skrivit...

/Christian

  • Oregistrerad
  • 2001-05-18 16:18

Jag har redan blivit censurerad i det här forumet, det tvivelaktiga ordet var "spy" som ändrades till "må dåligt" Sedan lät mentorn byta rubrik på inlägget så att det blev helt fel och i inlägget efter blev det rent pinsamt. Jag tycker att censur för tankarna till en viss mur i tyskland som jag trodde var riven. Censur är fel, däremot tycker jag att ett forum inte bör innehålla könsord och liknande som kan verka direkt störande. Jag håller dock människan för god för att ta till sådana ord i ett sådant här trevligt forum

Jag förstår inte riktigt, ändrade Martin ordet "spyfärdig" till "må dåligt"? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, vem tycker egentligen att något av de orden är kraftuttryck?

Och att ändra rubrik, vad är det frågan om egentligen. Sluta upp med sådant larv banne mig och hör sedan! Smisk borde han ha!

/Gabbe

Om folk bara spammar på en massa skitsnack så kan man ju censurera eller ta bort. Men inte för enstaka svordommar eller åsikter. Fast lägg gärna in ett filter på ordet "pc" till "cp" eller nåt mera kreativt kanske. Hej förresten, ny här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-05-25 12:05
Citat:

...Samhällsfördraget borde alla människor som bor i en demokrati vara tvungna att läsa![/B]

Ja, det låter demokratiskt riktigt.

Ett forum för användare ska vara helt släppt, totalt. Ingen censur överhuvudtaget.
Hellre ska personer som förtjänar det bannas än att moderatorer går in och ändrar ord etc.

  • Oregistrerad
  • 2001-05-25 12:09

>>Smith
Vad ska man då med moderatorer till?!? :rolleyes:

/Micke

Personligen tycker jag att det är ganska otrevligt att vistas på forum som är fulla av svordomar, könsord och personliga påhopp.
Om alla här uppför sig vuxet, vårdar sitt språk och är sakliga så behövs ingen censur. Lite små "skoj" gör väl inget men det behövs gränser.
Vi är ju trots allt gäster hos någon annan.

Norrland är fortfarande bättre än södra Sverige på allt.

Det är knepigt att hantera inlägg, diskussioner och medlemmar som inte hör hemma på 99mac.com.

Jag vill att det här ska vara ett ställe som man besöker dagligen och snackar Mac med vänner över hela landet. Skön stil och inget bråk...

Vill helst slippa alla konstiga diskussioner som t ex MacSverige råkat ut för. Bråk i styrelser osv. Här är det inte demokrati och här är det inte fritt att göra vad som helst.

Jag tror att det fungerar bättre då.

  • Oregistrerad
  • 2001-05-25 22:15

Allt detta snack får mig att tänka på Ebba Grön, tror jag ska gå och sätta på en singel med dem nu...

Sida vid sida, tillsammans bygger dem fram. Intel och MS sitter i samma båt, MS höjer systemkraven och Intel MHZen..........................

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-05-28 20:20
Citat:

Skapades ursprungligen av: Micke Seid:
>>Smith
Vad ska man då med moderatorer till?!? :rolleyes:

/Micke

Hmm, tja, en moderator kan väl vara som en chefredaktör typ, går in och visar vägen vi ska vandra. Säger till när vi går fel och föser in oss på rätt spår igen. Inte genom att radera inlägg och ändra ord.

Mina $0.02

Det finns både för och nackdelar med ett stängt forum. Fördelen är att man slipper en massa skit, nackdelen är att måga trevliga Macmänniskor stängs ute.
Håll öppet, men tillrättavisa och stäng av användare som fortsätter att skräpa ner.

/gillar e-postlistor

1
Bevaka tråden