Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bjud in 172 nya Pro-användare till 99mac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bjud in personer du känner hör hemma på 99mac.com redan idag!

Vi kommer att stänga den öppna registreringen vid 500 medlemmar - därefter gäller väntelista och godkännande av moderator för varje ny medlem.

Medlemmar som inte är aktiva kommer efterhand avregistreras.

Hellre 500 aktiva medlemmar än 3.200 medlemmar som skapar tre inlägg om året.

Kommentera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-05-26 21:03

Citat: "Medlemmar som inte är aktiva kommer efterhand avregistreras"

Du är inte rädd för inläggs-samlare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-05-26 21:04

...som kör en massa oneliners för att samla aktivitetspoäng?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-05-27 02:13
Citat:

Skapades ursprungligen av: Zagge:
...som kör en massa oneliners för att samla aktivitetspoäng?

Inga kommentarer

Verkar bra med godkännande av medlemmar så det inte blir massa onödiga användare som egentligen inte har intresse... Å andra sidan vad gör det om det finns 40k användare och alla inte är aktiva? Från en synvinkel kan detta ses lite som maktutövning från er...

Undrar även hur man skulle räknas som aktiv, då man är inloggad och läser eller bara när man skriver inlägg?

Hmm...detta är knepigt.

Fakta är dock att mer än 50% av våra medlemmar inte har skapat ett inlägg på den tid som vi har varit online.

Det känns onödigt att ha en massa användare registrerade hos oss som ändå inte skapar inlägg. För att läsa behöver man inte vara registrerad...

Vad tycker ni?? Kommentera!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Hmm...detta är knepigt.

Fakta är dock att mer än 50% av våra medlemmar inte har skapat ett inlägg på den tid som vi har varit online.

Det känns onödigt att ha en massa användare registrerade hos oss som ändå inte skapar inlägg. För att läsa behöver man inte vara registrerad...

Vad tycker ni?? Kommentera!

Bortsett från uppmaningen att kommentera, så tycker jag att det var ganska korkat och ogenomtänkt. Varför ska det vara fel att bli medlem och tillbringa ett halvår med att läsa forumen innan man börjar skriva nåt? Vissa kanske behöver den tiden för att mogna.

Det är bättre att bidra till att skapa en bra atmosfär istället, för då vill folk gärna dela med sig av det de tycker. Det funkar faktiskt.

Jag vet inte om jag tycker det är en så bra idé. Jag tycker egentligen att det är dåligt att det ska stå hur många inlägg man har gjort och "status" (guru, senior osv.)

Jag menar vad spelar det för roll egentligen? Vad är det man vill få ut av ett forum? Är det att få hög status i forumet genom att producera en massa skräpinlägg? Jag menar inte att de som postar mycket inte säger något vettigt men varför ska man ha "aktivitetspoäng" öht?

Och när ska den här textrutan man skriver inlägg i göras större?!

Tjena,

Jag kan inte förstå varför man skall vara medlem och sedan inte skriva några inlägg? Precis som Martin B. skriver här ovan så behöver man inte vara medlem för att ta del av de olika forumen. Den dag man "mognat" och känner sig redo för att bidra till debatten kan man registrera sig och börja plita.

Jag ser heller inga problem med antal inlägg, status etc. Jämför med vilket företag som helst som har olika bonussystem a la Eurobonus för sina kunder/klienter/medlemmar. Jag tycker istället att det höjer nivån på 99mac och skapar en god nivå på inlägg etc.

Vad gäller one-liners, idiotinlägg etc. så kommer de förutom moderatorernas inblandning att självsaneras. Jag tror de flesta här är seriösa och jag hoppas att så kommer att förbli!

Nu skall jag dra mig tillbaks och njuta av en födelsedagsmiddag efter en heldag på sjön med segling, sol, picnic, mer segling och intressanta diskussioner!

Vi hörs,

Christian

Vaddå ondödigt att ha en massa registrerade som inte skriver inlägg. Registreringsuppgifterna tar väl inte så mycket plats på er server?

Anledningen till att jag blev glad över ett professionellt forum var att jag hoppades slippa alla skräpinlägg som finns på andra forum. Det föreslagna systemet främjar ju skräpinläggen (one liners, dumma kommentarer mm)

/Peter

Jo, du har rätt Peter...

Medlemsuppgifterna tar inte någon plats och att tvinga folk att skapa inlägg kan göra att folk skriver en massa strunt för att få stanna kvar.

Ok. Vi kör på och avregistrerar inte någon!

  • Oregistrerad
  • 2001-05-29 14:04

Jag tycker det är bra att man kan se om personerna är aktiva etc. men inget döds viktigt, dock när man kollar på statistik över irc kanaler så har de när på dygnet etc många är inne och när just en person oftast är inne, det skulle varit kanon då vi kan veta när vi ska vara inne för att kunna skriva till de som är intressant och ändån få snabba svar.

  • Oregistrerad
  • 2001-05-29 14:05

På tal om detta såg att jag blev senior medlem precis :), tyckte det var lustigt att jag blev det på samma medelande som jag skrev om sådant

Jag tycker att ingen ska avregistreras. Detta med godkännande tror jag inte håller i längden.

Att folk bara läser och inte postar är inga problem tycker jag. För finns det solid bas med "skribenter" så funkar det.

För tänk vilket mervärde som skapas när de kan allt mer om mac efter att ha läst saker här. Och sedan refererar till 99mac.
Då har det skapats ett varumärke och ett värde. Det är väl ditt vi vill nå?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2001-06-08 15:55
Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Hmm...detta är knepigt.

Fakta är dock att mer än 50% av våra medlemmar inte har skapat ett inlägg på den tid som vi har varit online.

Det känns onödigt att ha en massa användare registrerade hos oss som ändå inte skapar inlägg. För att läsa behöver man inte vara registrerad...

Vad tycker ni?? Kommentera!

D låter ju bra som F*n..
ju helt kass me massa regade acc:n som bara ligger å skräpar..

1
Bevaka tråden