Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla externa skärmar på en powerbook?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet om man kan ”splitta” skärmutgången i två och på så sätt köra dubbla externa skärmar på en powerbook? Tänker mig att man klappar igen boken då och även använder externt tangentbord.

Nej!
Det går inte att få två skärmar med olika innehåll som när man kopplar en extern skärm till PB och har locket uppe.
Undantaget: Om syftet är att ha samma info och upplösning på båda skärmarna, tex en stationär skärm + presentationsutrustning. Då går det med en VGA-splitter. Har själv kopplat in min PB så när jag besökt platser med podium med inbyggd skärm och presentationsutrustningutrustning.

Ursprungligen av Johan Perjus:

Är det någon som vet om man kan ”splitta” skärmutgången i två och på så sätt köra dubbla externa skärmar på en powerbook? Tänker mig att man klappar igen boken då och även använder externt tangentbord.

Ursprungligen av Johan Perjus:

Är det någon som vet om man kan ”splitta” skärmutgången i två och på så sätt köra dubbla externa skärmar på en powerbook? Tänker mig att man klappar igen boken då och även använder externt tangentbord.

Jorå, det går, med ett pcmcia-kort härifrån:
galaxyhp.com/AVID/vtbook2.html

Vet inte hur det går att stänga locket.
Bild:

Vill ha! Vad kan en sån sötnos gå på?

239 dollars, fyfan, har velat ha nagot liknande, men da blir man ju fan fattig, ju...

Lockstängningen borde ju gå att ordna med screenspanning doctor, dock kan datorn bli grymt varm.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-12-09 15:47
Ursprungligen av irrelogical:

Lockstängningen borde ju gå att ordna med screenspanning doctor, dock kan datorn bli grymt varm.

Jag vet inte om det är så bra att stänga locket. Mycket av kylningen går då förlorad. Någon som vet mer?

Ursprungligen av filuren:

Jag vet inte om det är så bra att stänga locket. Mycket av kylningen går då förlorad. Någon som vet mer?

Jag kör Powerbook 12" 1.5GHz med locket stängt hela dagarna. Ingen brand ännu.

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-12-09 22:35

På de nyare Powerbooksen (Alu) så kan man köra med locket stängd utan problem, det finns beskrivet i manualen hur man gör, de har flyttat fläktutblåset till baksidan. Så inga problem att köra med locket stängt!
/Mattias

1
Bevaka tråden