Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport express + skrivare + xbox ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-07 21:17

Tjo!

Jag har en liten fundering. Det är så att jag har datorn en bit bort från vardagsrummet där jag tänkte använda Airport Express för att koppla in en skrivare, airtunes och xbox. Jag vill alltså använda Airtunes till stereon, skriva ut via usb-porten, spela på internet med xboxen (xboxen kräver anslutning till datorn och internet).

Om jag nu kör wlan mellan iMacen och Airport Express så borde väl man kunna dela ut iMacens internetanslutning till xboxen och samtidigt komma åt xboxen, skrivaren och airtunes?

Är det en dröm eller kommer det att fungera?

Blev lite rörigt, men hoppas min fråga kom fram

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-08 16:10

Någon som vet något?

Det borde väl fungera att köra xbox-airport express-wlan-imac-internet ?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-08 23:37

Ja, det ska gå att göra precis som du föreslår med en Airport express.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-09 16:34

Tackar!

Då får det bli ett inköp nästa vecka

Jag kan med erfarenhet medela att omvända ordningen fungerar.

Jag har en (korsad) nätverksladd mellan min PowerBook och xboxen. PowerBooken är kopplad till internet via Wlan.

Det fungerar, men inställningarna är inte helt smärtfria och tog iaf mig lång tid att klura ut så att allt fungerade som det skulle.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-10 19:56

Jag har nu lyckas ansluta Airport Express i client-mode till iMacen... Det märkliga är att lan-porten på Airport express avaktiveras när client-mode körs... kul

1
Bevaka tråden