Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN-strul!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Mina kontaker som använder PC och MSN Messenger kan inte längre se mig Online när jag använder senaste versionen av Microsoft Messenger eller Adium (och, framförallt, jag kan inte se dem heller). Det fungerade med samma versioner för en vecka sedan och ingen av oss har gjort någon programuppdatering. Bådas status är satt till Online. Vad tror ni det kan bero på?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-09 00:04

kan det vara din internetleverantör som tappar kontakten med msn ?

Jag är på en 10 mbit fiberuppkoppling. Och det fungerar inte alls när jag loggar på eller prövar att logga på på nytt. Andra IM-tjänster fungerar dessutom fläckfritt.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-09 02:44

Prova på www.e-messenger.net ... får du samma fel där så vette väl fasen vad som kan vara fel, men högst troligt är nog att du inte får "rätt" kontakt med MSN servrarna... har du inte det problemet där, så prova att installera om programmen.

Tack. Det fungerade inte där heller. Men när vi båda raderade varandra (i kontaklistorna) och sedan lade till varandra igen så... fungerade det. Varför?

1
Bevaka tråden