Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter från Fujitsu eller Acer, någon?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-11-28 10:24

Funderar som bäst på att köpa en skärm till kontoret och har fastnat lite för två på pappret billiga 19" i widescreenformat - Fujitsu-Siemens Scaleoview W19-1 resp Acer AL1916W Silver...

Jag letar hygglig bild, mkt bildyta, högtalare, dvi, låg peng och dessa två erbjuder typ rubbet... eller? Hur är det med bilden? Alla synpunkter på tillverkarnas rykte mottages tacksamt.

Jag tycker att min Acer 1715S (1280x1024@60-75Hz) är bra för sitt pris, köpte den på NetonNet för ca 2200kr i somras.
Dock måste man ha hemskt ljus bild för att kunna se mörka färger, annars är det trevlig bild på den efter att man har pillat i inställningarna på dator och skärm.

Fujitsu skärmar som jag sett i butik har verkar bra dom med, dock har jag inte sett någon av de skärmar du nämner. Rota omkring på google, t ex: Acer AL1916W+review

Högtalare är väl bäst att köpa ett par billiga separat och ha vid sidan om, bättre ljud oftast.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-12-06 22:04

Fick Fujitsun för tre timmar sen... och är imponerad! Postar en kort recension i denna tråd under morgondagen!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-12-07 13:03

OK - the facts:
Fujitsu-Siemens Scaleoview w 19",
DVI/D-sub,
inbyggda högtalare,
skärmyta innermått 26*41,3 cm,
1440*900 pxl,
alla tänkbara sladdar i kartongen men inget nätaggregat!!! Nä, det var inbyggt i skärmen - sweet!

Plugga in, starta burken och... allt rullar right out of the box!

Men jösses vad den är ljusstark... lite manuell tweaking i inställningarna på skärmen (svenska finns som språk) och genast blir det bättre. OK, vidare, inga döda pixlar, jämna färger och ljus rakt över, iTunes går igång och Katie Melua avslöjar de inbyggda högtalarnas mediokra prestanda men vad kan man vänta sig?

Volymen är dessutom låg... hm - inställningarna igen och med ljudstyrka satt till 95% på skärmen får jag rimliga nivåer på volymreglagen på tangentbordet.

Övrigt... tja, wide screen känns naturligt på ett litet skrivbord och med mitt arbetsavstånd till datorn. Den ackompanjerar min mini bra estetiskt och funktionellt - upptäcker WESAfästen oh börjar fundera på om den skall upp på väggen...

Skärmfoten verkar stabil, hela skärmen ger ett tungt och gediget intryck - titangrån smal ram runt skärmen och svart fot/kablage - sköna knappar i högerkanten för manuella inställningar...

Totalt - ja för 2600 bagare + mumma känns det som ett julfynd än så länge... kan inte komma på några svagheter alls - toppbetyg!

Låter ju jätte bra, kostade den bara 2600? *stirr*

Sounds great!

Ursprungligen av apple4ever:

Låter ju jätte bra, kostade den bara 2600? *stirr*

Fujitsu-Siemens W19-1 finns för 3 243:- som lägsta pris, enligt prisjakt.

Låter som en bra och prisvärd skärm för pengarna.

1
Bevaka tråden