Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknar kontakter efter synkning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-12-07 09:47

Tjenixen,

Jag har en p910i och en K600 som jag båda synkar med min PB via iSync. P910'an synkas även med jobb datorn som är en PC. Nu upptäcker jag att det finns vissa kontakter som finns i både adress boken och i p910'an men som jag för mitt liv inte kan få in i k600'an. Är det något kännt strul när man synkar med två telefoner eller har ni några förslag på lösning. Jag har sökt runt (väldigt lite men dock) och inte hittat något än.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-07 09:49

Att synka många enheter med en (1) mac skall fungera bra, vad jag erfar. Att ha många macar till samma enhet brukar däremot innebära problem.

Det är inte så att de kontakterna som saknas har något gemensamt (förutom att de saknas)? Har de tex inget telefonnummer?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-12-07 10:07

Det enda som jag vet att de kontakter som saknas har gemensamt är att de har samma efternamn. Det finns dock ytterligare personer med samma efternamn som fungerar att synka så jag vet inte om efternamnet är orsaken...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-07 10:25

Får dem plats på telefonen?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-12-13 08:46

Japp, det finns gott om utrymme i telefonen. Det bara vill inte lira...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-13 09:14

En klassisker är att Radera enheten. Då tömmer iSync den enhet du valt och återställer den med data från den andra enheten. Sedan brukar det fungera bra. Det är ju dock viktigt att du på något sätt har en fullständig uppsättning på 1 enhet först. Om du är säker på att du har alla dina kontakter på datorn kan du göra en radering av K600an.

Men ta backup först och var försiktig när du väljer enhet att radera.

1
Bevaka tråden