Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2.5" HD till iBook 466: Hitachi eller Seagate?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag funderar på att skaffa en ny intern HD till min iBook "dasslocket", original-disken bullrar alldeles på tok för mycket. Jag står i valet och kvalet mellan HITACHI TRAVELSTAR 5K100 40GB 2.5# 5400RPM ATA/100 och SEAGATE MOMENTUS 5400.2 40GB 5400RPM 2.5# ATA/100. Är det någon som har några erfarenheter av dessa? Båda finns på Dustins hemsida.

Siffrorna verkar tala för Hitachi-modellen, eftersom jag först och främst är ute efter låg ljudnivå.

Alla råd är välkomna!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-06 15:09

Stoppade in en Samsung i min iBook och den är i det närmaste helt ljudlös.

Ursprungligen av Peth:

Stoppade in en Samsung i min iBook och den är i det närmaste helt ljudlös.

Hur mycket betalade du för den?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-06 18:15
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Hur mycket betalade du för den?

1100 nånting med frakt blev det från webhallen.se

http://www.webhallen.com/prod.php?id=27600

Verkar den vara tystare än andra 2.5":are?

Monterade du dit den själv? Jag har hittat bra instruktioner på pbfixit.com men känner mig fortfarande lite osäker..

Sorry för alla envisa frågor

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-06 18:28
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Verkar den vara tystare än andra 2.5":are?

Monterade du dit den själv? Jag har hittat bra instruktioner på pbfixit.com men känner mig fortfarande lite osäker..

Sorry för alla envisa frågor

Japp, har inget dasslock då utan den vita versionen av iBook. Det var inte särskilt svårt mest bara tidskrävande. Se till att du har en ordentlig manual innan du börjar och nånstans att lägga skruvarna så du inte tappar bort eller blandar ihop dem (en iskubslåda är perfekt).

1
Bevaka tråden