Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LG 1930BQ TFT - Mac Mini

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, fick hem min LG skärm idag, modell som rubrik.
På kompletts hemsida stod det att den skulle kunna köra 1280x1024@75 Hz, men jag får den bara att fungera i 60 Hz i den upplösningen. För att kunna köra 75Hz blir max upplösning 1152x768.
Tänkte att då kör jag in drivrutinerna ifrån skivan, men icke. På skivan finns bara hjälp till Windows XP/2000/Me/ osv osv...alltså bara Windows.
Finns det några speciella drivrutiner o ladda hem någonstans så jag får den att fungera i 1280x1024@75Hz på min Mini?
Det fungerar väl som det är nu, men vore skönare att köra den i 75 Hz.
Måste också tillägga att jag inte har haft några problem men dålig bild som många verkar ha med diverse TFT skärmar.

/kalle

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-24 17:10

Kör du dvi spelar det inte så stor roll (om ens någon), om du har 60 eller 75Hz.

Kör du vga så är det enda som påverkas att responstiden blir lägre..

Det blir alltså inte mindre "flimmer" eller så för att du kör med 75Hz på en tft.-.

Ursprungligen av bogg:

Kör du dvi spelar det inte så stor roll (om ens någon), om du har 60 eller 75Hz.

Kör du vga så är det enda som påverkas att responstiden blir lägre..

Det blir alltså inte mindre "flimmer" eller så för att du kör med 75Hz på en tft.-.

Ahaaa, det hade jag inte en aning om, Fan så underbart. Tack för ett snabbt och informativt svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 09:07

Så om man har tft.. är det då alltså bättre att köra så låg Hz som möjligt?

Jag tror att det är Apples sätt att "lösa" grafikproblemet som finns med Mac Mini. Numera så går det inte att välja 75 Hz eftersom det i många fall genererar grafikfel (se äldre trådar i detta forum). Kommer inte ihåg i vilken programuppdatering detta implementerades men jag hade tidigare 75 Hz men valet är nu borttaget.

1
Bevaka tråden