Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

v6: Rapportera buggar här

Tråden skapades och har fått 182 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om du hittar uppenbara fel eller felöversättningar - skriv en rad nedan så hamnar det på vår gemensamma att-göra-lista.

Vid Googlemap är det några Engelska ord kvar, b.la. knapparna "Show Map" och "Your Entry", samt följande:
"redirecting to the main googlemap

Klicka här ifall din webbläsare inte automatiskt vidarebefordrar dig."
Alltså meddelandet man får när man klickat in var man bor och sidan uppdateras.

I snabbredigeringsläget har ni missat översättningen på knapparna "Save" och "Go Advanced"

Ursprungligen av Markus Bennermo:

Vid Googlemap är det några Engelska ord kvar, b.la. knapparna "Show Map" och "Your Entry", samt följande:
"redirecting to the main googlemap

Klicka här ifall din webbläsare inte automatiskt vidarebefordrar dig."
Alltså meddelandet man får när man klickat in var man bor och sidan uppdateras.

I snabbredigeringsläget har ni missat översättningen på knapparna "Save" och "Go Advanced"

Fixat!

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2005-12-06 00:51

När man tittar på någons publika profil står det "Viewing Subscribed Threads"
Dessutom ser din(Björnström) publika profil helt konstig ut pga den stora bilden
Förresten var tog den lilla rutan vägen som berättade hur många(kanske även vilka?) medlemmar som var inloggade för tillfället?
Sen tycker jag att texten när man gör en sökning, hur många resultat som hittades på vilken tid är för mörk, kanske bara min skärm?

Sen står det "Senast ändrad av Bokis den Idag klockan 00:58." antar att det är samma sak med inlägg ändrade "igår"

Under Om 99Mac så händer det inget.. och Under arkiv så finns det delar kvar av en lorem ipsum text

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-06 01:05

http://upload.bogg.org/files/inlaggutstick.png

Sådär ska det väl ändå inte sticka ut? (på höger sida)

Firefox 1.5, 1280x1024

Bara det är jag som tycker det är svårt att läsa alternativen om man klickar på "Meny"?
Kanske syns bättre på en annan skärm en min PB. Annars kanske att invertera textfärgen/Skuggan kan vara ett alternativ?

  • Medlem
  • 2005-12-06 10:38
Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Bara det är jag som tycker det är svårt att läsa alternativen om man klickar på "Meny"?
Kanske syns bättre på en annan skärm en min PB. Annars kanske att invertera textfärgen/Skuggan kan vara ett alternativ?

Jag har också lite problem med att se viss text.

Senast redigerat 2006-01-16 17:10
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 10:59

Mina PM verkar dubbelpostas, samt så laddar inte sidan om - jag vet inte vad det beror på ?

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 11:08

sen detta

Tack för alla tips - fortsätt med fler. Vi fortsätter jobba imorgon.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-06 08:01

texten vbmenu_register("navbar_search") står bredvid sök rutan webläsare opera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 09:39

Vackert!!

Men, några "buggar" funna..

• Söksidan för FAQ är på engelska...

• Söksidan för forumen har fortfarande det gamla utseendet, samt en del svengelska...

• Rubrikerna i/på sidan för Arkiv är fortfarande på engelska..

• Sidan med kontaktformuläret har fortfarande det gamla utseendet/färgerna...

Tror säkerligen Ni har alla dessa punkter på en lista över "att göra", men för säkerhets skull så...

Återigen, bra jobbat så här långt!!

-Torkel

Fortsätt med tips - det är helt omöjligt att hitta allt i första svängen. Forumet består av uppemot 200 olika templates och förutom det har det försvunnit & tillkommit nya språkfiler. Till sist bytte vi även nyhetssystem så det blev mycket på en gång

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-06 13:13

Sidan ser helt överjävlig ut i IE 6.0 för mig..

ska försöka fixa screenshots

http://upload.bogg.org/files/screen-ie.jpg

Finns en oöversatt del i rutan här:

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Finns en oöversatt del i rutan här:

Fixat!

Ursprungligen av bogg:

Sidan ser helt överjävlig ut i IE 6.0 för mig..

ska försöka fixa screenshots

http://upload.bogg.org/files/screen-ie.jpg

Hehe, du är inte den enda...

  • Oregistrerad
  • 2005-12-06 16:04
Ursprungligen av irrelogical:

Hehe, du är inte den enda...

Sidan är väl ändå till för mac-användare?! Så nu får IE-användarna svettas lite också! Närå skämt åsido, tråkigt om företaget ni arbetar hos inte tillåter Firefox eller Opera istället för IE.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-06 16:56
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Sidan är väl ändå till för mac-användare?! Så nu får IE-användarna svettas lite också! Närå skämt åsido, tråkigt om företaget ni arbetar hos inte tillåter Firefox eller Opera istället för IE.

Jovisst gör dom det

Har en labbmaskin jag gör i stort sett vad jag vill med, sen har jag en Quicksilver och en iMac G4 bara några cm till höger (Förutom huvud-jobbmaskinen).

Så det är ju inga problem egentligen, men mindre roligt då jag inte riktigt gillar firefox i windows :/

Mouse-over-funktionen där man kunde se ett utdrag ur innehållet under "senaste inlägg" är borta. Synd för nu vet man ofta inte vad trådarna innehåller.

Har inte teckenstorleken i Skapa inlägg-rutan (där jag skriver detta) blivit mindre och plottrigare. Var god tänk på oss som sitter med 12"-skärmar.

Håller också med ovanstående om att en del av de ljusgrå texterna på grå botten liksom mörgrå text på grå botten är svårläst. Ett exempel från Skapa inlägg-sidan är texten "Diskussion" med efterföljande trådnamn. Den ena mörgrå, den andra ljusgrå och båda ganska svårlästa.

Safari 1.3.1 Panther 10.3.9

Det finns ingen genväg till förstasidan genom att klicka på 99mac-loggan längre. Texten "99mac" i den grå bilden med snöflingor/tatueringar är inte klickbar.

99.mac ska väl ändå även kunna locka till sig en del PC users som jag själv oxå, (Behöver en mac till Logic om inte annat.) Sidor som inte fungerar snyggt skrämmer bara bort folk
Men det här kommer dom säkert att fixxa snart.

Rss feeden är lite skum, å ä ö blir till konstiga tecken

Öhm min kommentar till nyheten om 3 miljoner sålda videor hamnade i samma kommentarstråd som kommentarerna kring forumets nya utseende.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-06 21:23

Då jag klickar på en länk i Arkiv kommer de gamla nyheterna inte fram. Står bara notiser och ingenting mer.

Annars tycker jag att sidan blivit väldigt fin.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-12-06 21:50

Sidan såg helt ok ut i IE (senaste) på min jobbamaskin. Lite va konstigt med placering av ramen runt reklamen, men inte alls så illa som hos bogg

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-06 22:02

Hur lägger jag till en avatar? Går inte det i denna versionen, eller har det aldrig gått, eller hittar jag bara inte?

Ursprungligen av klas:

Hur lägger jag till en avatar? Går inte det i denna versionen, eller har det aldrig gått, eller hittar jag bara inte?

Avatar-funktionen finns endast för plus&pro-medlemmar,

För dom som har layout problem, testa att rensa chacheminnet i browsern, det funkar nog bättre då.

Bevaka tråden