Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Var femte kund får en iPod innan jul

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-25 22:35

Jag har haft mobiltelefon i fickan cirka 10 år nu och kan inte påminna mig att jag nånsin varit försiktig med de lurar jag haft. Trots det har ingen fått repor som stört mig det minsta.

Nu har jag aldrig sett nån nano i praktiken så jag vet inte om det är kunderna som är överkänsliga för att deras "designpryl" får smårepor eller om man faktiskt får svårt att läsa displayen efter lite användning, men jag förväntar mig nog att en pryl som ipod ska tåla slit och släng minst lika bra som en mobiltelefon. Särskilt nanon med sitt flashminne.

Angående tillgängligheten så är det väl som det var med ibooken i somras: apples egna kunder får dem på några dagar medan de (t.ex jag) som anlitade andra försäljningskanaler fick vänta, och vänta, och vänta... jag väntade 6 veckor, sen blev jag less. Vad gör man då, när man är arg på Apple? Jo, ändrar beställningen till en hälften dyrare powerbook istället. Är man frisk tro?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-27 07:02

Skumt skriven rubrik, man kan tolka den som att var femte kund får en iPod...

*puh* Jag fick hem syrrans iPod nano idag (beställd via Applestore), så jag var väl kanske 1 av 5 som fick en iPod:p?
Fodral fick man med & den är bara så himla snygg!
Tackar Apple för en snabb leverans!
//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-12-04 15:54

Jag beställde en nano förra lördagen, graverad. Den kom på tisdagen, så några leveransproblem har har inte Apple än iaf

Apple kommer aldrig ha leveransproblem, dom ser bara till att vara ensamma om produkterna när efterfrågan är som störst. Skapar nya köpbeteenden hos kunderna du vet.

Återförsäljarna har bara produkter som inte går att sälja

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-12-04 22:11

Jag köpte min iPod över disk här om dagen. Det fanns fler på hyllan...

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-12-04 22:14

- Raderat inlägg -
Blev en dubbelpostning...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-12-05 16:34

Kan inte nån ändra till "...får sin iPod..." i rubriken?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 15:27

Ryktet verkar stämma... Jag har kollat och ringt runt en hel del, men ingenstans kan jag finna iPod nano för leverans. Om du känner till nån som har dem i lager tas tips tacksamt emot.

Jag hittade nanos på direkten! Julen säkrad.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-20 17:46

Var hittade du nanos i lager?

Jag köpte min på BK Data här i Falun, dom hade ett par kvar på hyllan häromdagen, men det garanterar ju inte att det finns kvar idag.

Dom har en webshop:
http://www.bkdata.nu/

Jag vet att Apple Center i Sundsvall har fyra Nanos på hyllan just nu eller vid lunch hade dom det.

Så vitt jag har hört så är det slut i princip i hela världen. Har haft kompisar som jagat runt i NYC, Tokyo, och givetvis i Stockholm. Men som sagt så brukar ju det finnas enstaka ex i mindre städer.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-21 12:41
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Så vitt jag har hört så är det slut i princip i hela världen. Har haft kompisar som jagat runt i NYC, Tokyo, och givetvis i Stockholm. Men som sagt så brukar ju det finnas enstaka ex i mindre städer.

Som t ex Lidköping, som är en mindre stad.
Nu har PowerPC bara ett par 4GB svarta kvar...

Jag såg två skyltex på Expert på Strömpilen här i Umeå igår. Vet inte om de hade några fler än de två.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-21 14:09

Tack för tipset Palle. Nu har ni en mindre kvar...

Bevaka tråden