Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julpub i Umeå även i år?

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-11-28 11:53

Hej på er.

Det har nästan blivit en tradition det här med Julpub här i Umeå. Mellandagarna har det väl varit tidigare? Traditioner är ju visserligen tänkta att brytas, men vore det inte kul med en liten sammankonst i samband med jul även i år? Julöl eller bara en glögg hade väl varit trevligt. Kom med förslag på tider och platser som kan tänkas funka, så kan vi väl se när det passar bäst för så många som möjligt.

Mina förslag är:
När: Innan nyår, egentligen gärna på en vardag. Helgerna verkar vara inbokade tyvärr.
Var: En pub i centrum, är lämplig. Vilken beror mest på hur många vi blir.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-28 15:50

Fan, vid sådana här tillfällen saknar man Umeå. Inte blir det någon julmacpub i Ludvika.

  • Medlem
  • 2005-12-05 14:08

Jag tycker det vore pepp. Tänkte på det häromdan, hur jag missade vars fanken ni var nånstans i fjol. Annandagen är förbokad.. men sen så? Typ Bishops?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-22 10:17

Bump! Några sugna?

Om datum och tid passar så är jag definitivt på.

  • Medlem
  • 2005-12-22 13:41

Jag är sugen!

Och samma som Adrian; om datum och tid passar

Jag är också med, kör väl ner från Skellefte isf.

Jag vet tyvärr inget om datum, så dom som vet får boka något sen får vi se.

Samma här, hakar gärna på om datum och tid passar!

Så vi har några intresserade i alla fall, trevligt. Det kanske är bra att börja fundera på datum redan nu. Vad vi har att välja på är egentligen bara tre datum som jag ser det: 27:e, 28:e eller 29:e december, dvs tisdag, onsdag eller torsdag nästa vecka. Annandagen och fredagen är säkert folk upptagna med annat, eller hur?

Som det ser ut nu fungerar den 27:e för mig, åker till skellefteå den 28:e och blir borta ett par dagar...

  • Medlem
  • 2005-12-23 15:32

27:e funkar bra för mig, 28 kan funka, men det är lite sämre.

27:e skulle kunna fungera för mig tror jag.

Nå, ska vi säga den 27:e då? Det är ju imorgon, så det är hög tid att bestämma något i så fall...

  • Medlem
  • 2005-12-26 16:13

Kom igen nu! Vi kör den 27:e (imorgon).

Ska vi ta det på Olearys? De har ganska bra med plats, men vi måste kanske boka eller är det bara att trampa in ganska tidigt?

Vore kul om vi var några fler också (no offence så dra med era polare. Och till de som läser denna tråd, är i Umeå men inte svarat: Häng med! Alla är välkomna.

Jag kommer den 27e!

Jag hakar på! O'Learys blir bra, vilken tid ska vi säga? Har själv inget inbokat på hela dagen så för mig passar det när som helst.

Jag kan tänka mig börja vid/med middag, man måste ju äta

Ok, detta börjar ju likna något. Jag sammanfattar vad vi verkar ha kommit överens om:

Datum: tisdag 27 januari
Plats: O'Leary's
Tid: ? Ska vi säga 19-tiden?

Om man ska käka kanske man borde boka bord? Fast det är ju svårt när vi inte vet hur många vi blir. Så vitt jag kan se är det 4 st som sagt ja i dagsläget:

Adrian B
Fredrik Sigbjörn
Samuel K
Samul

Hur är det med er andra? lufra? Page Not Found/Per? Alla andra trevliga macanvändare i den här staden?

Räkna med mig

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-12-27 10:28

Jag kommer också, blir förmodligen runt kl 20. Så om ni bokar bord så räkna in mig.

Kul, då är vi några till! Vi behöver nog boka bord, så det är bra att veta hur många vi blir. Om man vill äta eller inte blir upp till var och en, men vi försöker boka bord så alla ryms tillsammans.

Dessa har skrivit i tråden att de kommer:
Adrian B
Fredrik Sigbjörn
Samuel K
Samul
Markus Johansson
Kemppe (kommer vid 20)

Utöver dessa vet jag 2 till som också kommer. Så åtta pers är vi just nu.

  • Medlem
  • 2005-12-27 14:45

Det låter kanonbra. Jag tycker vi ska boka bord om det går.

Count me in!

Ledsen för sent svar, men jag är också intresserad! Kan komma nån gång efter 19, men skall inte äta. Trevligt initiativ! Känner inte nån av er så det känns ju lite som en blinddate (tror iaf att jag skall känna igen Adrian från forumbilder), men det finns ju bara bra människor här och en öl sitter ju alltid fint:)

Hej Tomas, kul med nya ansikten. Jag har redan hunnit boka ett bord för 8 pers, men hon jag bokade med sa att kommer det fler så löser vi det. Så det är inga problem alls. Du får väl hålla utkick efter ett bord med ett gäng coola macanvändare (tyvärr bara killar - var är alla macanvändande tjejer i Umeå?)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-12-29 17:09
Ursprungligen av Adrian B:

var är alla macanvändande tjejer i Umeå?

Här är en... som dock läste tråden för sent... :rolleyes:

Jag kommer gärna förbi. Det låter väldigt trevligt.

Uppdatering: Jag kommer.

Senast redigerat 2005-12-27 16:28

Trevligt, då är vi 10 pers. Det är nog inga problem att be att få mer platser när vi kommer ner.

  • Medlem
  • 2005-12-27 21:56

Och det här läser jag nu. Jag är sämst. Fanken. Men OK.

Nu var det slut, men vi hade riktigt kul.

God mat öl och macare.

Bilder från nallen
http://fredrik.info/pictures/macpub/macpub.html

Ursprungligen av Fredrik Sigbjörn:

Nu var det slut, men vi hade riktigt kul.

God mat öl och macare.

Bilder från nallen
http://fredrik.info/pictures/macpub/macpub.html

Det blev rätt bra bilder med den telefonen. Jag (röd-randig tröja) ser lite skum ut på en del av dem, men då jag tittar neråt är det för att kolla klockan på telefonen.

Bevaka tråden