Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Bildinsamling

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-04 11:06

Alltså image capture.
Jag använder programmet för att samla in bilder från compact flash-kort med en dedikerad kortläsare.
Nu har bildinsamlingen lagt av, programmet startar inte automatiskt och framförallt går det bara att plocka bilderna till en och samma mapp på skrivbordet. Oerhört irriterande eftersom jag plåtar mycket och vill kunna välja vart jag placerar dem för vidarebehandling i photoshop. Ibland tömmer jag flera I gb:s kort. I stället måste jag göra det för hand efter nedtankningen. Problemet är att det inte går att få fram inställningar där ändringarna kan göras.

Är det någon som har idéer om vad som har gått fel? Skulle inte orka installera Tiger igen bara för att få igång programmet igen...

Låter som ett skumt problem, har inte hört talas om det förut. En sak man kan testa är att ta bort programmets inställningsfil (~/Bibliotek/Preferences/com.apple.ImageCaptureApp.plist) så att en ny skapas... men det är bara ett långskott, har ingen aning om det skulle hjälpa.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-05 13:41

Tack för tipset men det fungerade inte. Tyvärr.

Måste tyvärr dra upp den här gamla tråden eftersom jag också har problem med Bildinsamling.

Bildinsamling känner av kameran och det går bra att importera bilder manuellt in i /User/Pictures. Däremot går det inte att öppna Inställningarna för Bildinsamling. Går jag till Bildinsamling/Inställningar händer ingenting. Dessutom är det helt tomt på valmöjligheter under "Samla in till" och "Automatisk åtgärd" som finns i Bildinsamlings import-dialog.

Har tagit bort alla Preferences för programmet men problemet kvarstår.

Vad göra för att nollställa programmet?

1
Bevaka tråden