Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lång batteritid för en ny iBook G4?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-03 16:08

har köpt en sprillans ny ibook 1,33

och dom ska ha upp till sex timmars batteri tid...min ligger runt 3- 4,5 c:a

har kallibrerat batteriet som man skulle enligt handboken....någon som vet hur det kommer sig att man inte kommer upp till ungefär sex timmar ? eller menar apple att upp till sex timmar ska ligga runt 3-4,5 c:a ?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-03 16:14

Sex timmar = lägsta skärmbelysningen, bara ett program igång (t.ex. en textredigerare) och inte så mycket mer med det

Jag får ut ca 4.5 timme om jag kollar på DivX/Xvid film och har 2-3 pluttar på skärmbelysningen och använder hörlurar.

Glöm inte för att fa ut 6 timmar sa ska du inte ha bluetooth och airport igang..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-12-04 19:16

Har kommit upp i 6h dock inte alls många program på och på den lägsta ljusstyrkan, men annars får jag ut 4.5 - 5h

Tror jag har varit uppe i ca 5 timmar 20 minuter som bäst, ännu. Helt klart imponerande, både på mig och omgivningen. Stackare säger jag till de som släpar omkring sina "bärbara" PC:s med en batteritid på 1,5 timmar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-05 20:54
Ursprungligen av Bluestreak:

Tror jag har varit uppe i ca 5 timmar 20 minuter som bäst, ännu. Helt klart imponerande, både på mig och omgivningen. Stackare säger jag till de som släpar omkring sina "bärbara" PC:s med en batteritid på 1,5 timmar...

vänta du bara, om 2år kommer du vara glad om du kommer upp i 1.5h

trissen - nöjd ägare av en 2år gammal ibook g4 800mhz..

  • Oregistrerad
  • 2005-12-05 21:26
Ursprungligen av trissen:

vänta du bara, om 2år kommer du vara glad om du kommer upp i 1.5h

trissen - nöjd ägare av en 2år gammal ibook g4 800mhz..

hur lång tid har du på ditt batteri idag ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 00:47
Ursprungligen av sebbe84:

hur lång tid har du på ditt batteri idag ?

dryga timmen, fast då är det med wlan aktiverat och skärmen på nära max i styrka..

värt att påpeka är att den är väldigt flitigt använd

  • Oregistrerad
  • 2005-12-05 20:33

på ett fullladdat batteri så får jag ut 3 timmar tror jag har varit uppe i 4 nångång ?
gör mig lite förbryllad...ska man ringa apple tycker ni ?

1
Bevaka tråden