Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPod lanseras snart?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-02 22:19

När får vi tidigast se en uppdatering av den vanliga iPoden? Då tänker jag inte på G6 eller nått sånt, utan en batteriuppdatering eller nått liknande...

"vanliga" ipod är ju ipod video?
finns ju bara iPod Shuffle, iPod Nano och iPod video nu om jag inte missminner mig?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-02 23:21
Ursprungligen av davidjohansson:

"vanliga" ipod är ju ipod video?
finns ju bara iPod Shuffle, iPod Nano och iPod video nu om jag inte missminner mig?

Öhh, ja, det stämmer. Kärt barn har många namn, som man brukar säga (G5, 5G, iPod video, vanliga ipoden, eller kort och gott; ipod).

Det jag menade är att eftersom iPod G5 är ganska ny så lär det väl dröja en hyfsad lång tid innan den uppdateras och det är större chans att shuffeln uppdateras innan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-03 13:10
Ursprungligen av davidjohansson:

Det jag menade är att eftersom iPod G5 är ganska ny så lär det väl dröja en hyfsad lång tid innan den uppdateras och det är större chans att shuffeln uppdateras innan.

Jaha, det var det du menade.

Jag förstår också att det kommer att ta tid innan uppdateringen, men en kompis till mig undrar om han ska slå till vid nyår. Om han gör det, så är det ju tråkigt att det släpps en ny en vecka senare...

  • Medlem
  • 2005-12-03 13:38

Vänta i så fall tills efter Macworld Expo 2006 i början av januari. Den 9:e tror jag...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-03 14:32
Ursprungligen av Addex:

Vänta i så fall tills efter Macworld Expo 2006 i början av januari. Den 9:e tror jag...

Okej, det ska jag hälsa han!

Tack!

Ursprungligen av adzam 1:

Okej, det ska jag hälsa han!

Tack!

hälsa honom...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-04 15:56

Det värsta som finns på forum är nog språkpoliser...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-04 21:20
Ursprungligen av adzam 1:

Det värsta som finns på forum är nog språkpoliser...

Trodde att obildade människor var värre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 14:54
Ursprungligen av Addex:

Vänta i så fall tills efter Macworld Expo 2006 i början av januari. Den 9:e tror jag...

Så långt kvar

Hm.. tror som sagt att kaaanske att shuffeln uppdateras vid macworld expo .. dock inte vanliga ipoden .

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-05 21:16

Härligt med en Hijackad tråd

puffen: Du borde posta ditt meddelande i en mer passande kategori än "Aktuella Rykten", och heller inte i en tråd som handlar om nästa iPod ...

En hälften så lång Shuffle med inbyggd radio skulle ju inte jag säga nej till i alla fall.

När ska Apple släppa en ny ipod som inte har samma gui med tanke på att Creative idag äger detta patent?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-16 10:55

Apple patemterar varmuärken och design på mjukvara och hårdvara långt innan de släpper själva produkten så det är lugnt.

Ursprungligen av attila:

Apple patemterar varmuärken och design på mjukvara och hårdvara långt innan de släpper själva produkten så det är lugnt.

Nja de verkar inte ha lyckats med detta gällande Creative som äger patentet på menysystemet.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-17 13:11

Hm, måste väl slå till på en nano då innan dom förstör gränssnittet

Eller så lyckas Apple att kringå detta ändå.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-17 16:22

Jobs och Creatives VD får lösa det på klassiskt Mad Max-manér. Ni vet, "two men enter, one man leaves".

Ursprungligen av Doktor G:

Jobs och Creatives VD får lösa det på klassiskt Mad Max-manér. Ni vet, "two men enter, one man leaves".

Har du någon länk till en eventuell broadcast stream - för detta vill man ju inte missa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-27 10:48

Morsan fick inte tag på nån nano till julen, så jag fick beställa en själv från Apple store.
Nu är frågan, kan det tänkas komma någon form av uppdatering på den kanske ?
Skickas senast 11e januari står det, altså dagen efter evenntet, skulle ju inte vara fel om dom gjorde som på tex minin å slänga i lite extra gb
på 2 gigaren så står det att man får den efter 2-3 dagar, gäller bara 4 gigaren detta
Kan det vara nått i görningen ?

edit: nu har den tydligen skickats iaf, blir nog gamla 4gigaren då.

Senast redigerat 2005-12-27 11:48
1
Bevaka tråden