Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

** Arbete Pågår **

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Under hela lördag och söndag kommer vi arbeta med uppgraderingar av 99mac och iPod.se.

Stundtals måste vi stänga ner sajterna för databasarbete, backup och uppgraderingar.
Vårt mål är att försöka ha det igång så mycket som möjligt.

Vår chat är igång på adressen "nioniomac". Du ansluter genom att välja "gå till chatt" i arkivmenyn på iChat och skriver in "nioniomac".

Det är jag och Martin Belak som jobbar med sajten för övrigt

Målet är ny förstasida och uppdaterat forum innan morgondagen är passerad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-03 13:54

Lycka till grabbar.

Just nu jobbar vi med att "splitta upp" en del forum som tidigare använde kategorier. Jag tänker främst på:

- Apple programvara
- Övrig programvara
- Köpes/säljes
- Spelforumet

Följande funktioner fungerar ej tills vidare:

- Prylar
- Kunskapsprov
- Bildgalleri
- Infosidorna

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-12-03 15:23

Äsch, måste man ha .mac-medelmskap för att komma in i kanalen.

Ursprungligen av DepeO:

Äsch, måste man ha .mac-medelmskap för att komma in i kanalen.

Nope, ett AIM-konto går bra också. Fixas gratis på www.aim.com

/M

Klockan är 21.45 och kvällens arbete lider mot sitt slut.

Så här långt har vi kommit:

- Forumet är uppdaterat till senaste version: 3.5.1
- En hel del smidiga funktioner har tillkommit i forumet, vi låter er själva upptäcka dessa fram till lanseringen.
- Vi har tagit fram ett tillfälligt utseende som påminner mycket om tidigare 99mac.
- Ett nytt nyhetssystem är installerat men ännu inte publikt, alla gamla nyheter är överförda till det nya systemet.

Imorgon (söndag 4:e December) fortsätter vi med layouten av nya 99mac forumet och målet är att lansera nyhetssystemet med förstasida samtidigt.

Eftersom vi nu uppdaterat forumet kan ni alla använda 99mac/forum/ precis som tidigare och vi behöver troligen inte stänga forumet mer fram till lanseringen av nya utseendet.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-03 22:19

testing... funkar?

edit: redigerar

edit: med firefox. ser likadant ut

Om ni hittar texter på Engelska eller något som inte fungerar får ni gärna skriva en rad nedan så att vi kan fixa det snarast.

Nu är det dags att åka hem - tillbaka i stolen vid 09.00 imorgon

Ursprungligen av Björnström:

Om ni hittar texter på Engelska eller något som inte fungerar får ni gärna skriva en rad nedan så att vi kan fixa det snarast.

Alt-texten till ikonen vänster om när inlägget skrevs har engelsk text (unread/old).

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-12-09 09:46
Ursprungligen av Björnström:

Om ni hittar texter på Engelska eller något som inte fungerar får ni gärna skriva en rad nedan så att vi kan fixa det snarast.

Mitt hetsiga alter ego klickade två gånger på Svara-knappen för att posta ett snabbsvar - en artig text på engelska upplyste mig då om mitt tillkortakommande och sa att eftersom jag postat två identiska inlägg så kommer bara den ena att publiceras... typ.

Vi har hittat ett problem som slöar ner sajten något - imorgon måste vi uppgradera databasen och PHP till senaste version.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-03 23:49

** Uppgradering av 99mac just nu **

Snabb kommentar efter jobbet ni gjort ikväll (3/12):

Verkar ju skitfint. Snyggt, och verkar vara mycket snabbare!

Gå nu o ta en bärs!

Danne

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-04 00:24

Någon annan än jag som saknar den där smidiga funktionen som gör att man kan redigera sitt inlägg direkt utan att ladda om tråden?

Jag talade med björnström & co om det på iChat-diskussionen under uppgraderingen och det verkade fungera för alla utom mig, oberoende vilken webbläsare jag använde. Jag befinner mig för tillfället på ett nätverk med en påtvingad transparent proxy och det är det enda jag kan komma på som kan sätta käppar i hjulen för mig. Det fungerade fint när jag testade logga in på mitt användarkonto från en terminalserver med windows 2003 och IE6.

Jag tror felet beror på att du använder fel "skin". Tror det löser sig imorgon när hela sajten är uppdaterad.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-04 11:58
Ursprungligen av Björnström:

Jag tror felet beror på att du använder fel "skin". Tror det löser sig imorgon när hela sajten är uppdaterad.

Tja, det fungerade på mitt konto när jag surfade in via terminalservern, men inte här på powerbooken.

Aja, jag ska åka hem strax, skulle inte förvåna mig om det funkar bättre sen när proxyn inte är mellan

Klockan är 09 och jag är på väg tillbaka till jobbet för att jobba vidare med 99mac & iPod.se.

Jag skulle gärna vilja ha ett extra stylesheet/Theme med svart body, om det inte är till för mycket besvär. Personligen tycker jag det är lite svårt att läsa med alla de här nyanserna av grått/vitt/beige. En svart body skulle nog kunna lösa mina och kanske andras problem. Annars är ser det bra ut, Keep up the good work.

Joakim

Är detta det nya utseendet som 99Mac ska ha?
Isf, sketbra jobb
Allt ser så rent och trevligt ut.
Och även en "Rapportera stötande inlägg" knapp, riktigt bra.

Ursprungligen av apple4ever:

Är detta det nya utseendet som 99Mac ska ha?
Isf, sketbra jobb
Allt ser så rent och trevligt ut.
Och även en "Rapportera stötande inlägg" knapp, riktigt bra.

Det här är inte nya utseendet - bara en snabbkopia på det gamla utseendet. Vi jobbar för fullt med "nya" 99mac och ni kommer märka skillnad

Jag som trodde att detta var det nya och tyckte att det verkade så fint, få se vad som händer i den NYA då
Ha bara inte allt för bråttom så att något går fel så att ni får massa efterarbete, det vore ju synd för både oss och er.
När kan du med uppskattad tid säga att det är klart? *rullar tummarna och väntar på svar*

Ursprungligen av Björnström:

Det här är inte nya utseendet - bara en snabbkopia på det gamla utseendet. Vi jobbar för fullt med "nya" 99mac och ni kommer märka skillnad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-05 13:56
Ursprungligen av Björnström:

Det här är inte nya utseendet - bara en snabbkopia på det gamla utseendet. Vi jobbar för fullt med "nya" 99mac och ni kommer märka skillnad

Så länge det inte kommer att likna Macworld.se´s nya utseende bara...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-05 19:08
Ursprungligen av acke:

Så länge det inte kommer att likna Macworld.se´s nya utseende bara...

Jag instämmer till fullo.

Som jag sa i mitt förra inlägg, det är ett väldigt bra jobb, men ofta så slinker det ju in nån liten störande sak.
Jag upptäckte nyss att "Rapportera stötande inlägg"-knappen är väldigt utstickande vilket gör att det är svårare att läsa inlägg, det kanske bara är jag som reagerar på det, du kan väl ta en titt Björnström?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-04 13:35

Jag såg ett skin som en medlem gjort för länge sedan. Tror det var Tobot, det var mycket cleant och snyggt. Kan man hoppas på något i den stilen?

Jag älskar verkligen att den nya framsidan laddar så sanslöst snabbt!

Jag har suttit här sedan 09.00 imorse och det är långt kvar

Sedan klockan 9?!
Herrans, hur tidigt vaknar folk på helger nuförtiden egentligen?
Du har ork du Sheriffen...
Upptäckte även att jag äntligen kommit över 1000 inläggs barriären

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2005-12-04 17:57

Kanske är lite väl petig men tycker det är lite jobbigt när det står "senast ändrad den Idag/Igår"

Bevaka tråden