Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K608i, problem med USB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyss fått en Sonyericsson k608i då jag tecknade ett abonnemang. När jag kopplar denna via USB till Maccen kommer den aldrig upp på mitt skrivbord. Det skall inte vara ngr inställningar för detta.

Jag har också provat med en Z800i och den funkar direkt via USB. Är det någon här som har en k608i som gjort på något annat sätt för att få till USB överföringen? Eller kan det vara så att det är fel på denna?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-03 11:05

k608i fungerar enbart via BlueTooth ... jag har en själv och ställde samma fråga här, och fick det svaret. Står på Apples hemsida under iSynk kompatibla listan.

Aj då

Är också rätt missnöjd med kameran, den borde vara bättre med jämförelse med min gammla T610.

En annan fråga: om man för in en fil (en film) från dator via Bluetooth så hamnar den i an mapp som heter annat, allt i denna mapp går ju inte att få fram via mediaspelaren. Vet du hur man flyttar filmen den för att kunna spela upp den?

Du kan ändra i Bluetooth inställningarna vart filer som överförs till datorn hamnar, fast det kanske inte var vad du fragade...

Ursprungligen av Matador2003:

Jag har också provat med en Z800i och den funkar direkt via USB. Är det någon här som har en k608i som gjort på något annat sätt för att få till USB överföringen? Eller kan det vara så att det är fel på denna?

På annat ställe i forumet står det att inga SonyEricssontelefoner fungerar via USB med Mac. Fick du Z88i att funka? Jag har K608i och får den inte att komma upp på skrivbordet. Allt annat fungerar bra, jag surfar via blåtand i 3G-nätet, men vill köra via USBn istället.

Är det verkligen så illa att det inte går? SE borde ju verkligen utveckla det där lite, kan ju inte vara någon raketforskning att göra den mackompatibel...

1
Bevaka tråden