Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macmässa i Göteborg

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Macmässa i Göteborg

Appleåterförsäljaren MacForum i Göteborg arrangerar för tredje gången ett Expo för Macintoshanvändare. MacForum Expo kommer att gå av stapeln den 11 mars i Handelshögskolans och MacForums lokaler i Göteborg.

Under dagen kommer en rad intressanta seminarier och presentationer att hållas. Bland seminariehållarna finns bland annat Apple Sveriges VD Oscar Bjers, en av nyckelpersonerna bakom Mac OS X Mark Turner. Mats Olsson på MacForum hävdar att Expot kommer att fokusera på Mac OS X klient och server:
-Fokus kommer att ligga på Mac OS X klient och server. Seminarierna har vi målsättningen att nå förbi i-produkterna och visa upp Mac OS X klient som ett professionellt verktyg som kan användas inom flera andra områden än den grafiska och för konsumenterna. T.ex forskning, utbildning, affärsverksamhet osv.

MacForum kommer under MacForum Expo också att belysa möjligheterna att använda Macen som verktyg för trådlös och mobil kommunikation. Mats Olsson fortsätter:
-Mobilitet tycker vi också att Apple visar för lite, nu är visserligen det som Apple kommer köra hårt med i år. Men tack vare Michael Walenius kommer vi kunna visa att Mac OS X är som gjort för mobil kommunikation. Michael som tidigare bl.a. arbetade på Telia Mobil hade ansvar för världen första mobila "Unified Messaging"-tjänst. Michael kommer att visa Airport, Airport Xtreme, Blåtand och GSM. Vi kommer även att ha en Telia Homerun basstation här.

Under Export kommer produkter finnas för försäljning till mässpris, bland dessa finns bland annat de nya Creature-högtalarna från JBL. Dessutom utlovar Mats att försäljning av intressanta rea- och demoprodukter.
-Här är det först till kvarn som gäller, så det gäller att vara här när vi öppnar. Vår erfarenhet är att godbitarna försvinner direkt.

Bland utställarna på mässan finns företag som; Network Innovation, som visar produkter från Eizo, Asante, Wacom, JBL, Harman Cardon m.fl. MoreWare, visar upp Retrospect, Alladin och Keyspanprodukter. InFocus visar upp projektorer, Xerox presenterar sina skrivare och Qualitech visar upp produkter från Mitshubishi och Monitor Spyder. Den kanske mest intressanta utställaren ur Macintoshsynvinkel; Apple kommer att visa upp nya produkter så som PowerBook G4 12" och hoppas även fått fram ett ex. av PowerBook 17" och Xserve RAID.

99mac återkommer med referat och bildreportage efter Expot.

Fullständigt schema och mer information finns här!

[ 25. februari 2003, 15:21: Meddelandet ändrat av: Martin Belak ]

  • Medlem
  • 2003-02-25 16:17

Synd att man inte bor i Göteborg!

Är det möjligt att det visas ett ex. av nya "tystare" Powermacen där också?

Jag upprepar mitt mantra: Är det gratis? Är det gratis?

Trevligt med en Mac mässa på denna sidan atlanten

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-25 17:42

Verkligen roligt!
Antar att man kommer att träffa en del av er där med

Har läst lite på deras hemsida, men där står inget om pris, räcker det med att anmäla sig för att få komma in?

Mats Olsson hälsar att samtliga arrangemang kring MacForum Expo är gratis. Dock krävs förhandsbokning till seminierierna. På deras hemsida bör det finnas instruktioner på hur man anmäler sig.

/M

[ 26. februari 2003, 11:38: Meddelandet ändrat av: Martin Belak ]

Är där någon som skulle kunna komma med en kort sammanfattning om vad som visades upp och hände under mässan i gbg eftersom varken jag eller någon jag känner hade möjlighet att ta sig dit.

Vore kul att höra.

mvh wendel

  • Medlem
  • 2003-03-11 03:27

..det är svårt - det har ju inte börjat än...?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-03-11 09:46
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Wendel:
Är där någon som skulle kunna komma med en kort sammanfattning om vad som visades upp och hände under mässan i gbg eftersom varken jag eller någon jag känner hade möjlighet att ta sig dit.

Vi mobiliserar Gbg sektionen, ett litet reportage är planerat
/J.

Hehe var fullt medveten om det, men tänkte vara ute i lite god tid så man fick svar rätt fort

Men nu har dom ju skrivit lite om de iaf... och de tackar vi för

1
Bevaka tråden