Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalkylator: kan inte uppdatera växelkurser

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-18 21:50

Jag har inte kunnat uppdatera Kalkylators växelkurser sedan i april. Är det nån annan som inte kan? Eller som kan?

(Jag är inte intresserad av hur många mjälljoner konverterare det finns i Dashboard.)

Funkar bra här!

Tar tillbaka det
Jag får meddelandet att det inte går för tillfället?????

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-18 22:21

Nej, det funkar inte. Har inte funkat sedan 2003 hos mig.
Fler trådar om detta finns. Vad jag läst i dessa verkar ingen ha en fungerande valutakonverterare i calculator.

Jo det har funkat!
Men nu verkar den vara helt lost...
Nån annan som vet?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-18 23:40
  • Medlem
  • 2005-10-19 10:05
Ursprungligen av Macvarg:

"Ledsen - inga träffar. Försök igen med andra villkor."

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 13:41

Attans! Sök på "kalkylatorn" manuellt då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-19 13:49

Uppdaterade senast i maj 2005. Men nu tvärdör kalkylatorn när man uppdaterar växelkurserna!

Kan ingen göra en widget som pratar med www.valuta.se ?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-12-02 17:34

Uppdaterade precis med "Security Update 2005-009" och nu fungerar växelkurserna igen under Panter. Jippi

Funkar även med Tiger igen men det har den gjort ett tag sen någon tidigare uppdatering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-30 11:37

Kalkylator

Hmm... två år gammal tråd.

Men nu fungerar inte "Uppdatera växelkurser" på mitt system Tiger 10.4.10.

  • Medlem
  • 2007-09-30 11:40

min också...

Den här funktionen är omväxlande fungerande/ej fungerande för varje systemuppdatering. Ett av de tråkigaste minnena av Tiger för en svensson. Jag vet inte varför detta ska behöva ens vara ett problem. Man kan inte annat än fundera på om platsen den hämtar data från är felkällan men i så fall har de valt fel plats och borde ha bytt för länge sen.

För övrigt tänker jag göra en widget av valuta.se när jag kör Leopard... det tillverkar man själv med Safari har jag sett.

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2007-09-30 14:53

Vad är det för fel på widgeten "Omvandlaren" som följer med Tiger?

Jag är ute efter att göra en widget av rutan Realtidskurser på valuta.se eller i dagsläget kanske jag ännu hellre skulle välja rutan med rubrken VÄRLDEN på privataaffarer.se. Alltså en widget som visar rätt data direkt utan att man behöver välja i menyer och skriva in data.

1
Bevaka tråden