Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-HDD PC to Mac... IGEN!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visst, det har avhandlats förr men jag orkar inte sitta och leta igenom alla tusentals inlägg.

Snabb fråga;

Har köpt en extern HDD (iOmega 250GB). Skall använda den med min iBook G4. Grejen är att jag vill suga ut alla filmer och musik jag har i min gamla PC. Efter att allt material är extraherat från PCn så tänkte jag (ärligt) ta ut den till skjutbanan och peppra lådan full med bly. I shit you not. Hur skall jag konfigurera hårddisken för att den skall fungera klanderfritt med min iBook men samtidigt kunna hämta allt smaskigt material jag har i min gamla PC?

Följdfråga: någon i Gbg som har bra kamerautrustning för att föreviga avlivningen av PCn..?

Formatera den med FAT32, så ska allt funka finfint. Hett tips är också att kolla så att disken fungerar innan du avlivar pc'n...

(OS X kan läsa NTFS, men inte skriva till det.)

En liten brasklapp.. ska du ha disken till film etc.. FAT32 klarar inte filer större än 4GB.

Ursprungligen av Pelleman:

Visst, det har avhandlats förr men jag orkar inte sitta och leta igenom alla tusentals inlägg.

Snabb fråga;

Har köpt en extern HDD (iOmega 250GB). Skall använda den med min iBook G4. Grejen är att jag vill suga ut alla filmer och musik jag har i min gamla PC. Efter att allt material är extraherat från PCn så tänkte jag (ärligt) ta ut den till skjutbanan och peppra lådan full med bly. I shit you not. Hur skall jag konfigurera hårddisken för att den skall fungera klanderfritt med min iBook men samtidigt kunna hämta allt smaskigt material jag har i min gamla PC?

Följdfråga: någon i Gbg som har bra kamerautrustning för att föreviga avlivningen av PCn..?

Om inte jag minns fel så kan Mac Os X.4 ( Tiger ) läsa NTFS men inte skriva till den.

Om jag inte minns fel så finns det mjukvara till Pc som gör att du kan både läsa och skriva till Mac formaterad disk. Det här borde lösa ditt problem.

Ursprungligen av Hunter78:

Om jag inte minns fel så finns det mjukvara till Pc som gör att du kan både läsa och skriva till Mac formaterad disk. .

MacDrive http://www.mediafour.com/products/
Fungerar perfekt!

Man behövde inte göra någonting alls med den visade det sig. Det var bara att plugga in och köra i både Macen och CPn. Precis som det skall vara. Tråkigt bara att PCn inte har USB 2.0 vilket innebär att det tar vansinnigt lång tid att tanka över alla 120Gb. Började i går kväll och den är snart halvvägs...

1
Bevaka tråden