Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sundsvall: Pubrunda med jultema?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-11-28 16:33

Det var en given succé senaste träffen, dvs. med många trevliga mac-användare. Jag tycker att vi ska fortsätta medan vi ligger på top, med ytterligare en träff, nu när det har varit första advent osv.

Så kom gärna med förslag! Ska vi åka upp till Härnösand och hälsa på? Eller en favorit i repris (Bishop Arms)?

Over and out.

Det vore trevligt *s* Bishop Arms har en hel del riktig finöl också … samt några smårätter att välja mellan.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-11-29 14:31

Det var trevligt förra gången. Det skulle annars vara trevligt om ni kommer till Härnösand.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-11-29 15:32

Bishops är stället vi varit på en massa ggr. Ett bra ställe.

Bishop gillar jag.
Så gärna där.

Frågan är hur vi tar oss till Hsand bara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-29 17:10
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Bishop gillar jag.
Så gärna där.

Frågan är hur vi tar oss till Hsand bara.

På samma sätt som vi tar oss till Sundsvall, fast tvärtom?

Bar-/pubutbudet här är dock synnerligen trist.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-29 16:09

Nackdelen med Härnösand är också att det finns inte direkt ett bra utbud utav barer...

Det är ett stort minus det... och så förlorar ni eran bästa restaurang också. (Daeng's).
Illa illa.

Så då kanske vi tar en julöl på Bishops då?

Sista bussen från Härnösand gick förr cirka 23.00. Om det är samma tid fortfarande så hinner man ta några bärs … *s*

I princip har jag ingenting emot att åka till Härnösand, men det får majoriteten bestämma, anser jag. Om inte skulle vara så lyckligt att det finns någon ”frivillig nykterist” bland kandidaterna i Sundsvall, som har tillgång till bil? Fast då kanske ryms inte alla med ändå *s*

Kan man inte beama sig upp dit som de gör på tv? *LOL*

  • Oregistrerad
  • 2005-11-29 19:49

Hm, det verkar luta mot ytterligare en pubkväll på Bishop. Vore inte fel och dricka lite julöl och äta lite julskinka (har det sådant?), mums!

Nu gäller bara att spika datum också.

För min del passar nästan när som helst, men roligast vore före 14 december, för jag ska resa till grannlandet för att fira jul där.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-01 22:54
Ursprungligen av pick-me-up:

Nu gäller bara att spika datum också.

För min del passar nästan när som helst, men roligast vore före 14 december, för jag ska resa till grannlandet för att fira jul där.

Helt klart! Vad sägs om onsdagen den 7/12, fungerar det för alla?

Sure thing

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Helt klart! Vad sägs om onsdagen den 7/12, fungerar det för alla?

Passar utmärkt för min del

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 08:51

7/12? Jag kommer att vara i S-vall i ett annat ärende under eftermiddagen, så det skulle eventuellt passa finfint. Måste bara kolla upp några andra saker först.

Sjunde funkar för mig med.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-02 09:53

7e, hmm, Jag har tenta på förmiddagen...
Beroende på hur mycket sömn jag får natten före då som är avgörande.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-02 14:19
Ursprungligen av Sidde:

7e, hmm, Jag har tenta på förmiddagen...
Beroende på hur mycket sömn jag får natten före då som är avgörande.

Sidde, då är det klart du ska med ut! Desto mindre sömn, desto billigare blir det gällande intaget av starka drycker. En självklarhet bland studenter...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-02 14:30
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Sidde, då är det klart du ska med ut! Desto mindre sömn, desto billigare blir det gällande intaget av starka drycker. En självklarhet bland studenter...

Om någon ska ta en bil tillbaka till Härnösand blir det mer passande, till Sundsvall finns det alltid bussar, men hemmåt är alltid ett större problem på kvällar.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-02 20:13
Ursprungligen av Sidde:

Om någon ska ta en bil tillbaka till Härnösand blir det mer passande, till Sundsvall finns det alltid bussar, men hemmåt är alltid ett större problem på kvällar.

Sant, så sant... någon som vill ställa upp med sängutrymmen för folket från Härnösand?

Senast redigerat 2005-12-03 01:05
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-02 12:35

Onsdagen den 7/12 passar mig också.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-02 20:45

Mjo, det fungerar om någon har utrymme hemma så kan man alltid sova där, om wlan finns där är det alltid bra också

Ta den åttonde för då ska jag vara där med jobbet. Kan jag kuta mellan borden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-03 00:16
Ursprungligen av Sidde:

Mjo, det fungerar om någon har utrymme hemma så kan man alltid sova där, om wlan finns där är det alltid bra också

äsch, det är väl bara en fråga om att ha med sig rätt antenn?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-03 01:06
Ursprungligen av tei:

äsch, det är väl bara en fråga om att ha med sig rätt antenn?

Haha! Den beryktade antennen...

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-12-03 15:40

Onsdag 7 funkar. Ledig* dan efter

(*Inget arbete men ska vara med på ett möte och sedan julfest)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-03 15:57

Jag kan komma om jag kan krasha hos någon så jag kan ta en buss tillbaka på torsdagmorgonen.

Mi casa es tu casa

Ursprungligen av Sidde:

Jag kan komma om jag kan krasha hos någon så jag kan ta en buss tillbaka på torsdagmorgonen.

Det ordnar sig *s* No problems.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-04 21:32

19.00/20.00 Onsdag
The Bishop's Arms?

Jag dräller nog ner till Sundsvall efter tentan, julhandlar något kanske, eller bara sätter mig på ett fik och softar. Äter mat och dyker upp när tiden är inne.

Hur många blir vi denna gång då. Tar vi 9st som vi var förra gången?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-05 15:59
Ursprungligen av Sidde:

19.00/20.00 Onsdag
The Bishop's Arms?

Jag dräller nog ner till Sundsvall efter tentan, julhandlar något kanske, eller bara sätter mig på ett fik och softar. Äter mat och dyker upp när tiden är inne.

Hur många blir vi denna gång då. Tar vi 9st som vi var förra gången?

Trevligt! Jag dyker upp på Bishop Arms. Blir ni fler från Härnösand?

Här händer det minsann grejor. Räkna med mig också. Ett önskemål om denna träff är dock om vi på något vis kunde hålla Macdiskussionerna på en något lägre teknisk nivå, det är inte alla som innehar civilingengörsexamen. Kanske skulle vi ta upp idén om att designa en egen logga för mitt99mac...

Bevaka tråden