Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min skärm blir mörkare - iMac G5 20"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-01 21:58

Jag har haft min iMac G5 20" i 4-5 månader och nu den senaste veckan upplever jag det som att skärmen blivit något mörkare...det saknas ljus. Jag hoppades ett tag att det var mina ögon som spökade men nu efter några dagar känns det som att så inte är fallet.
Någon som vet om jag är ute och cyklar eller om det finns något knep för att ljusa upp skärmen?

Jag låter aldrig datorn stå på med tänd skärm mer än kanske 5-6 timmar på kvällen och jobbar den på natten så är skärmen i viloläge.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-12-01 22:03

I Systeminställningar --> Bildskärm kan du reglera skärmens ljusstyrka, vilket du formodligen redan provat. Jag har också en iMac 20" men har aldrig upplevt ditt problem, och kan därför inte hjälpa dig mer än så /Vaiden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-01 22:11

*skrapar med foten* Hade inte kollat det...vem fan har sänkt den??

Tack

Ursprungligen av JLJ27:

*skrapar med foten* Hade inte kollat det...vem fan har sänkt den??

Tack

busiga barn/vänner/familj?

Om jag inte minns fel finns det ett snabb komanndo på tgb för att sänka/höjja ljusstyrkan, lät hänt att råka trycka på dom av misstag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-01 22:39

F14 och F15 är knapparna...

Haha, det här var faktiskt lite roligt. En VÄLDIGT simpel variant av de som blir arga för att "datorn har slängt mina filer och tömt papperskorgen".

Kul att det löste sig. Kan ju vara bra att veta att ljusstyrkan faktiskt kommer att avta med åren, men inte på länge än...

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-12-03 00:24

Hehe, direkt när jag hade skrivit "I Systeminställningar --> Bildskärm kan du reglera skärmens ljusstyrka, vilket du formodligen redan provat." så ångrade jag mig. Jag tänkte "Åhh Gud va fjantig jag är, nu kommer folk garva åt mig". Tror fan jag har rätt till slut! Hehehehehe! /Vaiden

  • Medlem
  • Ronneby
  • 2005-12-03 22:35

Jag undrade länge vem det var som ändrade ljusstyrkan på min ibook... sen hittade jag detta i strömspars-inställningarna:

1
Bevaka tråden