Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa Powerbook är byggd i kolfiber?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Asus som bland annat tillverkar PowerBooks åt Apple har tillverkat en bärbar dator i kolfiber. Asus W1 Carbon Edition skall säljas i utvalda butiker som Harrods i London. Priset ligger på ca: 20 000 kronor. Visst är det en villd gissning att nästa PB kommer att dela material med ovanstående, eller? He, he...

Asus tillverkar powerbooks? Det var en större nyhet för mig än det nya materialet...

Hmm... borde inte det matcha utséendet på nya itunes? Svarta/vita ibooks och kolfiberpbooks. Låter mums!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-01 12:04

En av de snyggaste bärbara pc-burkarna jag sett. En sån där skulle jag kunna ha...

Den maskinen var riktigt okej i utseendet faktiskt. Var påväg att köpa en 11" Sony bärbar, men nu får man iallafall ta och kolla på Asus's maskin innan man gör det.

Slipper man krypströmmarna med kolfiber? I så fall får de gärna byta, men är det inte lite för sent när redan Asus gjort det?

Jag tycker ju att Carbon borde tas till heders igen som Macens huvud-API, så köra Carbon på Carbon-Powerbook låter lite lustigt i alla fall.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-01 14:13

jag tycker ASUSen ser skitsnygg ut. Klart snyggaste PC-laptop. Dock tycker jag att nuvarande PB look är snyggare. Om Apple behåller huvuddelen av designen och bara får den att bli lättare och tunnare så kommer jag bli mer än nöjd!

Jag tror att nästa PB kommer att vara i aluminium. Apple har ju sett till att alla power-produkterna är i aluminium. Hoppas på svart som alternativ färg till nästa iBooken som alternativ till vitt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-12-01 16:37
Ursprungligen av whoami:

Asus som bland annat tillverkar PowerBooks åt Apple har tillverkat en bärbar dator i kolfiber. Asus W1 Carbon Edition skall säljas i utvalda butiker som Harrods i London. Priset ligger på ca: 20 000 kronor. Visst är det en villd gissning att nästa PB kommer att dela material med ovanstående, eller? He, he...

Snygg PC!

Huruvida Asus tillverkar PowerBooks åt Apple vet jag inte (jag är skeptisk), däremot är jag övertygad om att de inte designar PowerBooks åt Apple, så jag ser ingen anledning att tro att denna design skulle ha särskilt stort inflytande på Apple.

Jag skulle dock inte bli särskilt besviken om nästa PowerBook var gjord just i kolfiber, snyggt var det! Förövrigt ser den ut att vara rätt kraftigt inspirerad av just PowerBook.

Ursprungligen av tjogin:

Snygg PC!

Huruvida Asus tillverkar PowerBooks åt Apple vet jag inte (jag är skeptisk), däremot är jag övertygad om att de inte designar PowerBooks åt Apple, så jag ser ingen anledning att tro att denna design skulle ha särskilt stort inflytande på Apple.

Jag skulle dock inte bli särskilt besviken om nästa PowerBook var gjord just i kolfiber, snyggt var det! Förövrigt ser den ut att vara rätt kraftigt inspirerad av just PowerBook.

http://www.macworld.co.uk/news/index.cfm?NewsID=11890
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1141

Du har rätt i att designen i sig inte är relevant för Apple, men det faktum att de nu har tillverkningsprocesser anpassade för kolfiber är det.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-01 21:37
Ursprungligen av tjogin:

Förövrigt ser den ut att vara rätt kraftigt inspirerad av just PowerBook.

Håller med. "Fönstren" för wlan-antennen på locket, gångjärnet, musplattan och placering av strömbrytare m m fick mig genast att tänka på PB.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-01 16:44

jag tror apple väljer att göra en i "coolfiber".

Jag tycker det är dags för ett nytt utseende nu. Även om alubooken är strikt och sober så är den långt från ny. Har Apple någonsin behållit en design så länge? Jo, kanske, med 650/7100/7600/grå G3 (ironiskt nog en av Apples tristaste), men jag undrar om inte Powerbookdesignen hållit längre än t.ex. LC-lådan?

Kolfibern skulle kunna vara en öppning för ett litet nytänkande.

1
Bevaka tråden