Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBarometern.com byter namn

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan ett par år tillbaka har det existerat två prisjämförelse-tjänster med samma namn, nu väljer vi att byta namn på MacBarometern.com för att undvika förväxlingar.

Som en del av det utökade tjänsteutbudet på 99mac så kommer vi erbjuda en prisjämförelse-tjänst under namnet 99mac.com/priser/ som naturligtvis kommer att vara sammankopplad med vårt testlabb etc.

Christian Åhs och Albert Åhs sköter uppdateringarna som tidigare.

På sikt kommer vi överlåta domännamnet MacBarometern.com till Petter Mårtensson.

http://99mac.com/priser/

Oj...vilken billig Powerbook 1Ghz Superdrive.

Om det nu vore så väl...det är väl 29 995 som gäller.....

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Oj...vilken billig Powerbook 1Ghz Superdrive.

Om det nu vore så väl...det är väl 29 995 som gäller.....

Kolla MacBarometern istället.
Där hittar du korrekta priser.

[ 25 November 2002, 00:11: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

Martin är lite snabb med nyheterna ibland. När vi flyttade alla filer mella servrar och domäner är det en del att uppdatera och fixa till.

Pris-tjänsten kommer att fixas till under veckan och ha de senaste priserna på Apples prylar. Tanken är att vi sedan även ska visa priser på de prylar som testas i Testlabbet.

Vi kommer att försöka uppdatera priserna en gång i veckan.

[ 25 November 2002, 00:58: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-25 11:34

Så vi får leva med alla 404:or ett tag till alltså?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
Så vi får leva med alla 404:or ett tag till alltså?

Jag är lite överhopad med jobb (det jag får betalt för) så några dagar får ni vänta.

Skåningen (Petter M.) får betalt för att uppdatera sin MacBarometer, jag får bara skit.

[ 25 November 2002, 11:41: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

  • Medlem
  • Skövde
  • 2002-11-25 12:53
Citat:

quote: jag får bara skit. [Wink]

Det kostar att ligga på topp

Christian och ni som jobbar gratis med prisuppgiftsuppdateringarna (pust, långt ord). Jag tycker det är mycket bättre att ha "Page Not Found" eller "Uppgift Saknas" så fort en prisuppgift inte är aktuell.

Det jag menar är att från konsumentperspektiv så tror jag att man heller ser "Ej uppdaterad" än en felaktig prisuppgifter. Så fort ni vet att ni inte har korrekt/uppdaterad information att sprida är ingen prisuppgift bättre än felaktig prisuppgift.

Det borde finnas någon snabbkoppling för er som jobbar med webbplatesen som ställer om den i läget "ej uppdaterad".

Hatten av för er som jobbar med detta otacksamma slit. Jag ville inte klaga på det arbete ni lägger ner, bara komma med konstruktiv kritik.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-25 14:19

Mmm den där kampanjen med dubbelt så mycket minne avslutades i förtid förra måndagen. Varför vet jag inte, men Apple Sverige kör den inte längre i alla fall... (Apple i USA har däremot kvar erbjudandet...)

/arvid

Tja, längst ner på framsidan av www.99mac.com så finns det en avdelning där det står tjänster. Där står bla. macbarometern.com med, med en länk till www.macbarometern.com ... Vore det inte lägligt att byta till 99mac.com/priser?

/L

1
Bevaka tråden