Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skal stoppa in en 7200rpm idag, vill ni se?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-30 09:26

Kollar lite på interesset øver att se hur det kommer "se ut" nar jag skal installera en ny 7200rpms hårddisk jag ska hamta ut från posten idag. Isåfall kommer jag ta en del bilder under førloppet och dra dom ut på internet. Men jag tankte fråga først, eftersom det redan finns fina guider redan med bra bilder som visar hur man gør. Det skal inte bli någon guide dock.

Ar det något som kan vara intressant?

Det ar snack om en iBook G4 nyaste modellen.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-30 11:43

Tjaba!!

Lite bilder hade varit najs, men även lite temploggar före och efter bytet hade oxå varit intressant..

/Joakim

Jag vill gärna se bilder!!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-30 14:23

jag ser gärna bilder, beskrivningar och tips. Jag har tänkt att byta disk i min ibook, men varit lite rädd...

Har du bra länkar till guider så posta gärna dem!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-30 15:13

Okej, jag kommer nog inte utforma den som en guide eftersom detta ær førsta gången jag skall ge mig på det. Det blir nog mer som en "bygg" blog... typ.

Den guide jag kommer følja ar føljande:
http://www.pbfixit.com/Guide/83.14.0.html

Wish me good luck

Gjorde detta på min PB 12" för 1 år sen. Ett hett tips är att ha många koppar ed o lägga skruvarna i (blir en del). Själv använde jag snapsglas med nummerlappar.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-30 22:18
Ursprungligen av ill_chrill:

Gjorde detta på min PB 12" för 1 år sen. Ett hett tips är att ha många koppar ed o lägga skruvarna i (blir en del). Själv använde jag snapsglas med nummerlappar.

En sån där lådda man gör iskuber med är perfekt för ändamålet.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-30 20:00

Gärna en uppskattning av prestandaökning efter också.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-01 13:17

Hej skruvarna blev inget problem fick inga till övers men tyvärr råkade jag sabba kontakten til strömknappen. Skulle försiktigt plocka ur den då hela hållaren och allt ville följa med... den som satt fastlödd på moderkortet.

Är det någon som vet hur den "knappen" fungerar? Kortsluter den två punkter isåfall är det lätt att fixa en backuplösning. Hursomhelst så får jag inte startat ibooken nu. :/

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-01 15:02
Ursprungligen av strukt:

Hej skruvarna blev inget problem fick inga till övers men tyvärr råkade jag sabba kontakten til strömknappen. Skulle försiktigt plocka ur den då hela hållaren och allt ville följa med... den som satt fastlödd på moderkortet.

Är det någon som vet hur den "knappen" fungerar? Kortsluter den två punkter isåfall är det lätt att fixa en backuplösning. Hursomhelst så får jag inte startat ibooken nu. :/

Bör vara 2 punkter som kortsluts

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-01 20:18

Jag har lyckats få ihop allt och ibooken startar. Nu har jag installerat tiger på den nya disken och det kanns verkligen mycket rappare. Mer utførlig "logg" fixar jag under helgen med bilder och allt. Jag ar alldeles før psykiskt nedbruten nu

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-01 22:17

Grattis till en (åter) fungerande dator i varje fall

/m

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-02 10:55

Låter ibooken mer nu när du har en 7200-varvare i?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-02 12:57
Ursprungligen av Zkronk:

Låter ibooken mer nu när du har en 7200-varvare i?

Den låter lite mer, men inte så mycket så man størs av det, tycker jag iallafall. Nar jag kopierade filer och kørde øver backuppen så børjade flakten gå i ibooken, och hårddisken kandes varmare. Men vid vanlig anvandning såsom surfning, lyssna på musik via itunes, då ar datorn tyst.

Prestandan blev battre, program startar snabbare, badbollar kommer inte fram lika ofta.

Kommer med mer info och bilder i helgen. som sagt

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-04 16:59
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-12-05 13:11

wow tack!

1
Bevaka tråden