Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac @ CeBit 2003

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac kommer att finnas i Hannover om en månad när CeBit öppnar dörrarna. Vi utlovare ett stort bildreportage och information om alla kommande produkter under 2003.

CeBit är världens största datormässa och chockar besökare med hela 27 hallar (!) fyllda av IT-produkter. Mobiltelefontillverkarna brukar finnas på plats och visa sina nyheter, bland annat provkörde vi Ericsson P800 redan i mars 2002, långt innan den lanserades.

Det hade varit kul om fler 99mac-medlemmar som siktar på CeBit skrev några rader också.

Ta en titt på bilderna ifrån vårt 99mac@CeBit 2002 reportage:

Bildreportage CeBit dag 1

Bildreportage CeBit dag 2

CeBit på Engelska

[ 15. februari 2003, 19:43: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Senast redigerat 2004-02-25 23:27

Jag är på väg detta år ... hittar jag nåt intressant för Macaddicts så kan jag rapportera.

Tycker fortfarande Apple borde ha ett jättebås på CeBit. Det hade varit riktigt bra.

Och jag kommer i år igen! Jag bosätter mig i NTT DoCoMo´s i-Mode bås så fort jag får chans.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-02-17 22:58

CeBit är helt underbart. Som utsällare finns det alltid god öl att förtära. När mässan stänger vid 18.00 så kommer pallarna med öl in och det blir massa live-musik med mera. Efteråt pyser man till Münchnerhalle och tar sig ett par jätteglas med öl.

Skulle vara kul att vara där i år igen.

CEBit är för stor. Då är Systems här i München mycket bättre. Inte 26 hallar men 8-10.

Plus att festerna på kvällarna är mycket bättre. Jag vet, jag har jobbat på båda...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Puppet:
Efteråt pyser man till Münchnerhalle och tar sig ett par jätteglas med öl.

"ein-zwai-zoffaaaa"

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
CEBit är för stor. Då är Systems här i München mycket bättre.

Cebit är stort eventuellt för stort, men med god planering så lyckas man bättre.

Har Björnström ätit något olämpligt?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Har Björnström ätit något olämpligt?

Nej, men på stockholmsträffen var det någon som sa att han såg mycket smalare ut i verkligheten än på bild. Antar att han försöker göra något åt detta...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Andersson:

Har Björnström ätit något olämpligt?

- haha, det var värre än så - jeansjacka med minusgrader och blåst gjorde att jag höll på frysa sönder (lite gymnastiska övningar för att överleva foto-tiden).

Jag kommer att vara på plats helgen 14:e-16:e.

ska också ner där...

16-19mars.. så de blir en dag på mässan eller två och en på wolfsburg fabriken som också ska kollas in.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Wendel:
så de blir en dag på mässan eller två och en på wolfsburg fabriken som också ska kollas in.

"been there - done that!"

Volkswagenfabriken i Wolfsburg

*skrattar* jo jag vet, har kollat in din hemsida redan och har redan stått och dregglat över en toyota supra och en hayabusa med )

men de kommer, var sak har sin tid

*har iaf lite tålamod* ;P

Nästa vecka åker vi - 14.00 på torsdagen åker en fullpackad VW Sharan ifrån Stockholm - Kalmar - Malmö - Köpenhamn - Rödby - Puttgarden - Lübeck.

Sover.

Fredag: Lübeck - Hannover. Mässa. Mässa. Mässa. Korv + öl. Mässa. Mässa. Mässa. Schnitzel + öl. Sova.

Lördag: Mässa. Mässa. Mässa. Korv + öl. Mässa. Mässa. Mässa. Schnitzel + öl. Sova.

Söndag: Mässa. Mässa. Mässa. Korv + cola. Hannover - Kalmar.

Måndag. Kalmar - Stockholm!

Känner nån till en lämplig Camping i anknytning till Mässområdet. Mig själv och ett gäng kommer nämligen att åka ner med en större husbil och jag undrar om nån har några bra tips!

14:e, 17:00 eller så : sätter mig på planet. Checkar in på hotellet i Hannover senare på kvällen.
15:e, hela dagen : glider runt och träffar intressant folk. bira på kvällen i Munchenhalle.
16:e : Bakis, troligtvis. Irriterar mig allt mer på tyskarna. Sätter mig till slut på planet hem och landar i Ståkkhålm nån gång på kvällen.

Nu star jag i Samsung-montern pa Cebit!

Det är lika stort som tidigare - men jag hade glömt att det är inte bara kul med 27 mässhallar...

Det finns sa mycket att titta pa att man blir lite disträ. Vi tar en del bilder men jag kan inte utlova världens största bildreportage.

Dagens upptäckter:

- Tyska tangentbord följer QWERTZ och inte QWERTY!! Hur sjukt är inte det? Dom är exakt likadana som svenska med tva skillnader:

Istället för a (bostaven för ä) sa har dom ü
Istället för y finns bokstaven z (och tvärtom)

Nu springer vi vidare in i nästa hall!

Om Pentax håller till där någonstans kan ni väl ta och fingra lite på en Optio S va? Den nya lilla läckra kameran.

Och hittar ni till Sony Ericssons monter så skulle det vara fräckt att höra hur T610 står sig IRL.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-14 16:09

Aldrig skrivet på ett ZWERTY?
Jag har utövat Excel-hjälp på en tysk dator. Det var komplicerat...

Jag skriver dagligen på ett tyskt qwertz-tangentbord. Men så är jag ju inte riktigt normal heller...

Om ca 1timme som hoppar jag på bussen som ska ta mig ner till Cebit och Wolfsburg... ÄNTLIGEN

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
- Tyska tangentbord följer QWERTZ och inte QWERTY!! Hur sjukt är inte det? Dom är exakt likadana som svenska med tva skillnader:

Istället för a (bostaven för ä) sa har dom ü
Istället för y finns bokstaven z (och tvärtom)

Hmmm.. sitter just nu och skriver på en TiBook med tyskt tangentbord. Jag har minsann QWERTY. Enda skillnaden är att å-tangenten här är ü och några få specialtecken är på annorlunda ställen. ?-tangenten har t.ex ?-tecken och tyskt dubbel-S.

Ciryon

Vi är tillbaka i landet igen! Det blev en massa öldrickande och både Bratwürst och Schnitzel "Wiener art" precis enligt planerna. Vi tog 155 bilder som vi lägger upp under morgondagen - nu ska jag gå och lägga mig i en varm säng!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Om Pentax håller till där någonstans kan ni väl ta och fingra lite på en Optio S va? Den nya lilla läckra kameran.

Och hittar ni till Sony Ericssons monter så skulle det vara fräckt att höra hur T610 står sig IRL.

Riktigt sjysst telefon tyckte jag! Den och Nokia 6800 var bäst. Världens i särklass slöaste telefon: Sony Ericsson T310. Att bläddra i ett sms tog år.

[ 17. mars 2003, 00:27: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

1
Bevaka tråden