Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PayPal: Hur ser sidan ut som kunden kommer till?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-29 18:55

Jo alltså:

Funderar på PP som payment gateway fär en kund eftersom köpare inte längre behöver skaffa ett PP-konto för att kunna betala med betalkort.

Men jag är en aning brydd: Den sida som jag själv sett hos PP (alltså den man kommer till när man går från själva webbshoppen och hamnar hos PP för att pröjsa) var väldigt svår att dechiffrera, och man fattade nästan inte alls att man inte behövde ett konto. Tvärtom verkade det som PP hade gjort den på ett sånt sätt att man trodde man måste ha ett.

1. Nu har jag letat som en dåre för att hitta den där sidan igen, men har inte lyckats. Kan nån visa, tipsa eller ge lite info?

2. Vet nån om man kan översätta relvanta PP-sidor till svenska?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-11-29 21:45
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-30 09:08
Ursprungligen av tjogin:

Njaee....den där var konstig.
Det var ju nån slags hemmagjord instruktion/översättning av vad som kommer att hända när kunden slutligen hamnar på PPs sidor.
Och klickar man på PP-knappen, så fick i alla fall jag en shopping cart (som var tom).

Jag menar sidan som kommer efter shoppingcarten, dvs när själva betalningen påbörjas och när kunden ska välja att betala med kort eller med sitt PP-konto.

I det här fallet används nämligen en fristående cart där all uppgifter matas in. Inte PayPals cart alltså. Så när köparen kommer till betalningssidan ska (?) alla uppgifter redan vara inmatade och bara överförda till PP.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-11-30 09:20

Jag menade sidan man kommer till när man klickar på Paypal-knappen. Klicka därifrån på knappen "checkout". Är det inte den sidan du menar?

På denna sida finns flera knappar där man tas direkt till betala-sidan istf varukorgen: http://www.etsectera.com/abonnement.html#visa

Edit: Hmm, men jag har för mig att det även finns en där man direkt kan mata in sitt kreditkortsnummer bara.. kollar vidare..

1
Bevaka tråden