Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usb-fickminnen: Sandisk vs MicroSmart?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-06 22:06

Hej alla 99macare

Jag tänker skaffa ett usb-fickminne, och funderar på vilken som kan vara bäst för mina behov. Mina kriterier är följande:

* 512 MB/USB 2.0
* Tåligt
* Mac/PC
* Ca 300-1000 kr

Jag har funnit två olika usb-minnen som verkar intressanta - Sandisk Cruzer Micro/Titanium och MicroSmart (Macoteket; länk nedan). Både Sandisk Cruzer Titanium och MicroSmart har höljen av titan resp. aluminium, men är det värt kostnaden jämfört med ett minne med plasthölje?

Har ni erfarenheter (bra som dålig) av någon av dessa minnen ovan, så vill jag gärna veta hur ni upplever den/dem. Tipsa gärna om andra usb-minnen som ni tycker fungerar bra.

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=243025&product_id=656534

Senast redigerat 2005-10-07 21:52

Cruzer Micro säljs på Clas Ohslon nu. 512 Mb kostar 299 spänn. Jag köpte en 1Gb-sticka för 798 kr. Sjukt lätt att ha med. Det medföljer ett halssnöre, så jag har faktiskt på mig den om halsen alltid (typ), och den låga vikten gör att den inte märks. USB2 funkar snabbt och utan krångel. Micro is da shit!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-30 00:03

Köpte nyligen ett "PQI Intelligent Stick 512MB USB 2.0" på Priskrig. Helt suveränt, ett par mm tjockt så det får plats i plånboken och är alltid med. Enda nackdelen är att det inte kan drivas av usb-porten på tangentbordet, kräver mer ström, men det funkar bra i usbhubben så det är inte något stort problem.

1
Bevaka tråden