Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Växla alternativ i popup...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2005-11-29 10:26

Kanske en dum fråga men jag har inte lyckats hitta lösningen själv...

När jag t.ex. trycker på powerknappen kommer det upp en dialog med alternativen:
Starta om, Vila, Avbryt och Stäng av

Hur växlar jag mellan dessa alternativ utan att använda musen? Det måste ju finnas någon tangentbordsfunktion för det men jag har verkligen gått bet. Personligen tycker jag att det borde vara något intuitivt som tab eller piltangenterna men det fungerar ju inte...

Annars är jag en mycket nöjd switcher sedan 7 månader som äntligen skaffat en 20" Appleskärm till min lilla 12" PB här hemma

/Krypto

sys preferences -> keyboard and mouse -> keyboard shortcuts, bocka i "all controls"

För att växla alternativ använd tab. Mellanslag för att välja alternativ med blå "skugga".

  • Oregistrerad
  • 2005-11-29 10:51

Om du vill komma åt dessa med tangentbordet så är:

Starta om - R (som i restart)
Vila - S (som i sleep)
Stäng av - Slå Retur

(Korrigerad)

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2005-11-29 10:58

Muchos Gracias

Vet inte om det är korkat att dra upp en såhär pass gammal tråd, men jag undrar samma sak och detta var det som dök upp när jag sökte.

Jag vill alltså kunna bläddra mellan alternativ i popup-rutor (exempelvis den som kommer när man trycker på powerknappen, eller från en webbsida).
Jerkyll tips ovan verkar inte fungera på Leopard, för jag kan inte bläddra mllan alternativen med tabb.

Eller, nu fungerade det visst, himla mysko... O:-)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-15 17:01

Försöker göra samma sak men får det inte att funka. Någon som har en idé? Har kollat så alla alternativ är ibockade i systeminställningarna under fliken tangentbord.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-17 21:33

Ingen som vet hur man ska göra?

1
Bevaka tråden