Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåbär: Finns det nåt enkelt spel för nätverk?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-24 22:53

Jag undrar om det finns nåt skitenkelt spel, typ Pong eller nån annan klassiker, som man kan spela mellan två eller fler datorer i ett nätverk?
Jag är ute efter nåt man kan utmana en kollega på när man kör fast med det man jobbar med. Nåt snabbt, spontant, enkelt, gratis...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-24 22:55
  • Medlem
  • 2005-11-24 22:57

Hmm, det verkar inte gå i OS9. Vi har en blandad miljö ett tag till.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-24 23:01
Ursprungligen av Baron:

Hmm, det verkar inte gå i OS9. Vi har en blandad miljö ett tag till.

Ah, det tänkte jag inte på.

  • Medlem
  • 2005-11-24 23:12
Ursprungligen av bogg:

Ah, det tänkte jag inte på.

Nej, varför skulle du? Det är jag som ska be om ursäkt för att jag inte preciserade mitt önskemål.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-11-25 00:01

Bolo - nätverksspel

Har du kollat på klassikern "Bolo"?

http://www.lgm.com/bolo/guides/bolofaq.html

Mvh
/Lamin

Baron... det finns en variant av Tetris där man spelar ihop och alla spelare ges samma bana sen gäller det att överleva längst. Vi körde förut en omgång sådan Tetris här på 99mac så det borde finnas gamla trådar om det.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-11-25 10:52

Hoho, Bolo det var länge sen. Körde det på en Performa 475 och en Perf6200. Vilka tider det var.
Appletalk nät och bomber till höger & vänster.
och alla dessa INIT-filer och tillägg och ... ... föresten är det nog bättre idag..

Fler förslag önskas!
Nätverksspel, lämpliga för barn 10 år, gratis eller billigt. Tips på bra kommersiella program är också av intresse.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-29 10:15

Tetrisvarianten Anders nämner heter Quinn, gratis och skitkul över nätverk. Sök på versiontracker och på forumet för mer info om brandväggar m.m.

1
Bevaka tråden