Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Warlords till OSX?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-31 17:09

Hittar lite trådar om Warlords 2 till Mac, men det verkar vara till Classic? Skulle vilja hitta det till OsX, finns det.

Vet att det kanske är mossigt med gamla warlords i dessa tider när det finns WoW, men jag minns vissa låtar när jag körde gamla warlords till Amigan! Jösses, det var tider det!

Och Ports of Call, vad hände med det - finns det till Mac?

Z.

Senast redigerat 2005-01-31 20:33
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-20 03:27

Måste tyvärr avslöja att Warlords två inte finns till OSX, och musiken fungerar dessvärre inge vidare i Classic.

Har försökt med emulatorer, men har bara kommit så lång att jag antingen kan välja mellan "med färgskärm" eller "med ljud". :-/

Ursprungligen av Netzach:

Måste tyvärr avslöja att Warlords två inte finns till OSX, och musiken fungerar dessvärre inge vidare i Classic.

Har försökt med emulatorer, men har bara kommit så lång att jag antingen kan välja mellan "med färgskärm" eller "med ljud". :-/

Har du provat att köra PC-versionen på PC-emulator?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-22 18:39
Ursprungligen av Godzilla:

Har du provat att köra PC-versionen på PC-emulator?

Har för mig att jag gjort det, och att det fungerar. Men att man i PC-versionen är begränsad till 640x480, till skillnad från Macversionen där man kan ha vilken upplösning man behagar.

Ursprungligen av Netzach:

Har för mig att jag gjort det, och att det fungerar. Men att man i PC-versionen är begränsad till 640x480, till skillnad från Macversionen där man kan ha vilken upplösning man behagar.

Ja, det kan tänkas. Jag har nog aldrig spelat eller försökt spela det i någon annan upplösning.

Ursprungligen av Ziggy:

Och Ports of Call, vad hände med det - finns det till Mac?
Z.

POC finns och lever. Nu även i en super duper hottad utgåva, tyvärr bara för PC vad jag vet. Länk till sidan hittar du
här.

  • Medlem
  • 2005-04-22 18:36
Ursprungligen av barnholdt:

POC finns och lever. Nu även i en super duper hottad utgåva, tyvärr bara för PC vad jag vet. Länk till sidan hittar du
här.

Ah, var in och kollade för ett tag sen! Det är fint att dom har kvar originaltanken... Någon som vet om det går att köra på emulator (som Warlords ovan)?

Z.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-02 21:36

Jag har hittat hur man kan få igång musiken som det skall i Classic!
Se till att installera Quicktime 6.5.1 (i OS9, självklart), ganska svår att hitta nu för tiden.
Vet inte om att jag sitter i Tiger kan ha något att göra, första gången jag dragit igång classic sedan 10.4.1-uppdateringen!

Allt fungerar perfekt!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-28 18:17

Jag får det inte att fungera i classic, eller jo, nästan. Mitt problem beskrivs här: http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=24273&hl=

1
Bevaka tråden