Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sprillans ny iMac G5

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iMac G5 anlände för ett tag sen. Nån som har haft nåt trubbel, eller är allt frid och fröjd? Min funkar som ett urverk så här långt, inga mysko ljud eller nånting skumt över huvud taget, enda nackdelen är väl dom svindyra 2Gb minnesmodulerna. Fö. funka ju nya musen alldeles föträffligt, inga problem med att finna tryckpunkterna och sånt som en del klagat på.

Min funkar perfekt... Köpte minne förra veckan så nu flyter allt på perfekt.

min fungerar också väldigt bra, nöjd med 20"!!! har gått upp fr¨n ibok g3 700mhz till denna imac 2.1 ghz g5!!

förra bytet var från powermac 5500 225mhz 603e processor till book g3 700mhz.. båda bytena innebar stora lyft för mej..

och ja! jag har kvar både poermac 5500, ibook 700mhz och denna vita skönhet :):):)

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-11-30 21:43

Jag installerade på jobbet förra veckan en 17" och idag ytterligare en. De verkar funka fint.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-30 22:48

Min funkar helt perfekt! Är helt klart nöjd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-30 23:49

Har installerat två stycken på jobbet nu, båda flyter på fint och är väldigt tysta. Fick bli en 20" i julklapp till mig själv.

Ursprungligen av bruksarn:

Fö. funka ju nya musen alldeles föträffligt, inga problem med att finna tryckpunkterna och sånt som en del klagat på.

Vilken mus är det som följer med? Den gamla vanliga eller Mighty Mouse?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-01 08:42
Ursprungligen av jolander:

Vilken mus är det som följer med? Den gamla vanliga eller Mighty Mouse?

Mighty Mouse följer med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-01 17:10

sitter med 20" här på jobbet, mums!

  • Medlem
  • 2005-12-01 17:45

17" här! extra RAM, kör bla WoW på den, funkar utmärkt! Mighty mouse också!

Z

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-12-01 22:47

Jag köpte den nya iMacen (20") för ett tag sedan. Måste bara säga att jag aldrig har gjort ett såhär bra köp innan! Jag är nöjd till 100%, och för er som tvekar, slå till nu till jul! /Vaiden

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-12-01 22:49

Min fungerar fint. Riktigt rapp maskin, saknar lite mer RAM bara (har bara 512...). Har inte vant vid mig vid ljudet än (hade en helt ljudlös iBook innan, så lite bortskämd på den punkten)

Jag diggar mighty mouse förutom på en punkt. Jag har "visa skrivbordet" på sidoknapparna, men man kan inte ta tag i en fil (hålla ner musknapp 1) och sedan trycka på sidoknapparna Den kan alltså bara registrera en knapp i taget...

Jag har för mig att det inbyggda modemet är borttaget i denna nya iMacen. Stämmer det? Vad ska man ha i stället. Svärföräldrarna har inte bredband.

  • Medlem
  • 2005-12-05 15:14

-USB-modem?

Finns bl a som tillval när man köper via Apple Store, men vilket USB-dito som helst borde väl fungera? Annars får man ju bredband billigt nuför tiden.

/Fredrik

Min 20" flyter också på kanonbra. Skärmen är härlig, liksom designen.

Har haft min 20" i några dagar nu, och allt är jättebra. Det enda är väl att DVD brännaren är, liksom i Powerbooken G4, lite opålitlig. På första skivan så fick jag felmeddelande och avbruten bränning, och på dom övriga har inte verifieringen gått igenom.
Men annars är den helt enkelt underbar (hur kul är inte Photo Booth?)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-06 19:25

Fick min iMac 17" iSight med 1Gb ram i torsdags. Den är helt underbar, bara Front Row som är lite random ibland.
Men älsskar min iMac än så länge! : )

Köpte en 17" 1,9ghz
Dock så köpte jag den strippad med bara 512mb minne.
Tänkte köpa en 1 gb nu efter jul. Vilken typ är det och vart finns dom bästa/billigaste?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-12-09 17:12

Packade upp en 20" RevC för några timmar sedan och det är sällan jag upplevt någon burk som jag uppskattat så mycket. Har lyssnat extremt noggrant efter eventuella missljud som jag läst om att folk haft, men denna är näst intill lika tyst som min PowerBook. Givetvis hör man "ljud" men det är mest vinddraget när fläkten suger luft igenom den.

Övergången mellan Finder och Frontrow nästan slängde mig av stolen. Gosh va' läckert.

1
Bevaka tråden