Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac nere pga strömavbrott

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På grund av ett strömavbrott tidigare under dagen i Nacka har 99mac.com varit otillgänglig under ca 3 timmar.

En automatsäkring löste ut i samband med ett strömavbrott i Nacka vid 14-tiden och sedan dess har 99mac.com servern varit otillgänglig.

Vi har svårt att försvara oss mot liknande problem då inte ens en stor UPS klarar att driva tjänsten under så lång tid. Enda alternativet är att flytta servrarna till ett mer driftsäkert webhotell men det har vi inte möjlighet till pga ekonomiska skäl.

[ 13. februari 2003, 17:36: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-02-13 18:37

Men är det verkligen helavärlden om 99mac ligger nere några timmar per år?

Jepp!
Det är katastrof i MEGAformat

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2003-02-13 18:53

Äntligen tillbaka !
Det kändes väldigt ensamt ett tag.

Jamen jösses! Inte ska man behöva be om ursäkt för att det blir strömavbrott ibland? Det kvittar ju hur man gör, det går snett ibland. Även med eget kraftverk så kan en grävmaskin råka gräva av kabeln.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-13 19:47

Vi kanske behöver ha ett upprop så att vi vet att alla har hittat tillbaka och kommit tillrätta eller om vi blir tvungna att gå och leta rätt på någon.

Om alla medlemmar satte in 50 - 100 kr var på Björnströms konto så hade livet för 99mac varit så mycket säkrare.

Det har jag sagt sedan jag hittade hit.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-02-14 09:50
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Vi har svårt att försvara oss mot liknande problem då inte ens en stor UPS klarar att driva tjänsten under så lång tid. Enda alternativet är att flytta servrarna till ett mer driftsäkert webhotell men det har vi inte möjlighet till pga ekonomiska skäl.

Om du hade någon bra kontakt på Recycler så skulle du kanske kunna fixa en UPS till ett bra pris. Jag har hört att de har ett par.

Jo - jag skulle kunna ta t ex en 2200VA UPS ifrån vårt lager och placera den på webhotellet. Men det hjälper inte för det finns inte personal på plats för att dra igång automatsäkringen inom så kort tid som en UPS klarar att driva servrarna...

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-02-14 10:08
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jo - jag skulle kunna ta t ex en 2200VA UPS ifrån vårt lager och placera den på webhotellet. Men det hjälper inte för det finns inte personal på plats för att dra igång automatsäkringen inom så kort tid som en UPS klarar att driva servrarna...

Men den klarar ju en timme enl. Recycler.se

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-02-15 19:29

Puppet blir också nere när 99mac har strömavbrott

1
Bevaka tråden