Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt ljud

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-25 22:05

Ibland när jag slänger ngt i papperskorgen eller tar en skärmdump så skriker högtalarna till istället för att spela ljud-effekterna. typ weeeeh statiskt konstigt ljud. Fan handlar det om? Någon som varit med om det? Helt ny iMac g5 iSight

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-26 13:10

ingen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-27 03:04

Nej, ny för tiger, grymt störande!

Ursprungligen av Ardri:

Ibland när jag slänger ngt i papperskorgen eller tar en skärmdump så skriker högtalarna till istället för att spela ljud-effekterna. typ weeeeh statiskt konstigt ljud. Fan handlar det om? Någon som varit med om det? Helt ny iMac g5 iSight

Under Systeminställningar --> Ljud --> Ljudeffekter har du säkert kryssat i rutan; Spela upp ljudeffekter för användargränssnittet.

/Richard

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-01 14:59
Ursprungligen av DuddeSr:

Under Systeminställningar --> Ljud --> Ljudeffekter har du säkert kryssat i rutan; Spela upp ljudeffekter för användargränssnittet.

/Richard

Njae, riktigt så lätt är det inte. Jag är visserligen ny Mac-användare men jag har redan listat ut att det inte finns någon ljudeffekt som låter som ett gällt skrik och resulterar i sprakande högtalare.

Ursprungligen av Ardri:

Ibland när jag slänger ngt i papperskorgen eller tar en skärmdump så skriker högtalarna till istället för att spela ljud-effekterna. typ weeeeh statiskt konstigt ljud. Fan handlar det om? Någon som varit med om det? Helt ny iMac g5 iSight

Jag har ett liknande problem med min iMac G5 rev. A. Ibland när jag tar en skärmdump sprakar det till högt från högtalarna. Ramlade ur stolen första gången jag hörde det, med volymen ordentligt uppskruvad och stereons högtalare ansluta. Om iTunes är igång så tystnar musiken samtidigt, men kommer tillbaka igen med Play/Pause. Problemet började när jag installerade Tiger.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-07 15:15
Ursprungligen av Kristian B:

Jag har ett liknande problem med min iMac G5 rev. A. Ibland när jag tar en skärmdump sprakar det till högt från högtalarna. Ramlade ur stolen första gången jag hörde det, med volymen ordentligt uppskruvad och stereons högtalare ansluta. Om iTunes är igång så tystnar musiken samtidigt, men kommer tillbaka igen med Play/Pause. Problemet började när jag installerade Tiger.

Ja det är i princip precis samma sak för mig, apple räknade det som en DOA dock och idag hämtade posten min iMac, den ska till Lanmaster och om dom inte ser direkt vad felet är så får jag en ny.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 15:23

Kanske nåt fel med QuickTime? Har ni senaste versionen etc?

Ursprungligen av Rajje:

Kanske nåt fel med QuickTime? Har ni senaste versionen etc?

Jag har senaste versionen av både Tiger och Quicktime. Nu har jag i och för sig inte hört av ljudet på ett bra tag, får hoppas det förblir så. Det var i vilket fall som helst uppenbart att det uppstod efter att jag gick över till Tiger. Har läst på Apples diskussionsforum att andra med iMac är drabbade av samma problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-07 16:01
Ursprungligen av Kristian B:

Jag har senaste versionen av både Tiger och Quicktime. Nu har jag i och för sig inte hört av ljudet på ett bra tag, får hoppas det förblir så. Det var i vilket fall som helst uppenbart att det uppstod efter att jag gick över till Tiger. Har läst på Apples diskussionsforum att andra med iMac är drabbade av samma problem.

Har du länk till dom trådarna? Jag har letat men hittar inte...hade vart skönt å få höra om andra med samma problem, kanske till och med lösningar på problemet.

1
Bevaka tråden