Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ventrilo för Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja nu äntligen finns Ventrilo (Version 2.3.2.Prototype.6) för Mac!

http://www.ventrilo.com/news.php?article=mac-232prototype6

Återstår bara att testa hur väl detta fungerar.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-11-09 08:29

inte illa, synd att den inte lär funka mot en 2.1.2 server som är den sista vettiga att använda. SKa inte såga det än utan prova först. Funkar det är jag väldigt nöjd.

Edit: Fungerade inte så detta är ganska oanvändbart

Asså vad e felet!?!

Här har vi gamers med mac suttit och väntat på ett voicecom sen roger wilco dog.
Det första du gör är att klaga på det?!? Jag börjar fatta varför ingen vill porta saker till mac, man får mer ris än ros. Detta är en prototype release och allt kanske inte fungerar tip-top. Men herregud, det är bättre än inget?

FYI, det funkar fin fint för mig, så länge servern är inställd på att använda speex codecen.

Annars kan du alltid använda TeamSpeex för TS, http://www.savvy.nl/blog/
Alltså Ts för mac, det fungerar också utmärkt.

Det visade sig att denna version inte är kompatibel med vår ventrilo-server som kör än äldre programvara så vi kommer att gå över till TeamSpeak så smått. Än så länge verkar det fungera bra

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-11-09 14:22

Äntligen! Det var på tiden, har väntat på Ventrilo ett tag nu, nästan så man trodde att ingenting hände. Det verkar ju funka bra i vilket fall. Alla ni som har en server på den äldre versionen, eller bara tillgång till en äldre, vi får hålla tummarna.

Själv har jag det problemet, men det kanske ordnar sig en dag. I värsta fall får man väl uppdatera helt enkelt. Men, men, helt underbart att det nu kommit.

Kräver ventrilo verkligen 1ghz ? ..

Känns lite onödigt mkt..

1
Bevaka tråden