Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Volvo ocean race ??????

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har problem med att följa med på "Volvo ocean race" i det att det är helt omöjligt för mig att se på de videosnuttar som presenteras på organisationens hemsida. Varken med Windows Media Player ("Access denied"), eller med Quick Time Pro ("En nödvändig datareferans blev inte funnen (-2000.)").

Någon annan som upplever det samma? Finns det någon lösning? (ser ut som MMS-filer eller vad: mms://wm.volvooceanrace.org/video/leg01/17110...

Kör OS 10.3.9/G4

Tacksam för kommentarer

Vet inte om det hjälper dig, men det fungerar för mig genom att öppna URL:en i WMP (Arkiv : Öppna URL…)

G5 2*1,8 / Mac OS X 10.4.3 / WMP 9.0.0 (3307)

//Mikael

Funkar inte ?

Hej Micke
Tack för ditt inlägg

Prövade detsamma som du, svar: "Access denied" ???!!! (WMP V: 9.0.0 / 3307)

Ser ut som jag måste skaffa OS 10.4 (men kan det bero på det eller är det något med inställningarna?)

MVH
Ramon

För mig funkar det bra både att gå via hemsidan (http://www.volvooceanrace.org/archive/search.aspx?cl=y&md=15&tm=18&srt=2&kwd=all) och klicka på länken. Då öppnar sig Windows Media Player och spelar filmen. Jag kan också göra som Mikael skriver.

Kör OS 10.3.9 och WMP 9.0

preferances, security eller vad?

Intressant (tack Örjan)

Då måste det vara något problem med preferances/settings eller security kanske, vad tror ni?. Fattar inte varför jag inte kan öppna filerna/linkarna med video.

Börjar känna mig mobbad .

Någon som har en ide?

Tackar på förhand
Ramon Flodström

och hur glad blir man när man ser systemkraven den virtuella sjökaptenen då

http://www.volvooceanrace.org/virtualspectator/

skit - dom kunde åtminstonde gjort den i Java!

/

Enig!

jonte0
cit:och hur glad blir man när man ser systemkraven den virtuella sjökaptenen då

Jag mejlade til organisationen just för det programmet (för en tid tillbaka) och fick till svar det som du upptäckt, men killen som svarat var också frustrerad för han hadde Mac hemma. Verkar som volvo racet är smygsponsrat av MS (-"her er sponsorpeng, men inte för andra plattformar")

Just precis rätt ord: skit
Och det här har man gått och glatt sig til i flera år, näe, vilken flopp.

Någon annan med kommentar til mit "lilla problem"

Ramon

Hi!

Får ochså "Access Denied" - ni som får det att funka - har ni några speciella inställningar ??

Kan ni prova igen och se om dom ändrat nåt?

Hjääälp!

/

Ursprungligen av Flodström:

jonte0
cit:och hur glad blir man när man ser systemkraven den virtuella sjökaptenen då

Jag mejlade til organisationen just för det programmet (för en tid tillbaka) och fick till svar det som du upptäckt, men killen som svarat var också frustrerad för han hadde Mac hemma. Verkar som volvo racet är smygsponsrat av MS (-"her er sponsorpeng, men inte för andra plattformar")

Just precis rätt ord: skit
Och det här har man gått och glatt sig til i flera år, näe, vilken flopp.

Någon annan med kommentar til mit "lilla problem"

Ramon

Jag får aldrig access denied men det är inte självklart att wmp hoppar igång av sig själv. VLC vill gärna gå igång men den klarar bara ljudet inte bilden.
Med FireFox går det så bra det nu kan på 512 kbps där hoppar wmp igång som den ska.

Hmm....det är nog inte så mycket Volvo kan göra åt detta. Virtualspectator är ett separat bolag ( http://virtualspectator.com/ ) som använder denna applikationen till massor av olika grejer ( bla formel 1, rally, hästracing mm ), och tyvärr verkar de ha tagit beslutet att bara stödja Windows pga DirectX istället för OpenGL som grafikmotor ....knasigt men sant.

Finns trådar på deras support forum bla denna där utvecklaren förslår Virtual PC - mm..går nog jättebra - VS funkar knappt på min nya lilla IBM Laptop pga för lite VRAM minne :

http://helpdesk.virtualspectator.com/showthread.php?s=&threadid=2731

1
Bevaka tråden