Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surrande ljud ut

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-25 18:00

Jag har kopplat min Mini till en förstärkare och när man inte spelar någon musik hör man ett tydligt surrande ljud ur högtalarna. Köpte idag en skärmad ljudkabel men surrandet är fortfarande kvar, kanske något mindre iofs. Har även provat olika ingångar på förstärkaren (CD och Tape/MD) men det gör ingen skillnad. När jag pluggar in min flickväns iBook med samma sladdar är surrandet helt borta.

Är det nån som känner igen sig och har någon finurlig lösning eller är det bara att ringa supporten direkt?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-25 18:09

är minin kopplad till ett jordat uttag?
iBooken kan vara surrfri eftersom den när den är fulladdad går på batteri istället för AC.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-25 19:56
Ursprungligen av svampmoln:

är minin kopplad till ett jordat uttag?
iBooken kan vara surrfri eftersom den när den är fulladdad går på batteri istället för AC.

Japp, den är kopplad till jordat uttag...

Jag hade ett liknande proble tidigare med en gammal 9600 kopplad till stereon. Då löste sig problemet när jag kopplade in jord till stereon. Om jag kommer ihåg rätt var stereon och datorn kopplade till uttag som hade olika säkringar och det var troligen därför problemet uppstod från början. Hoppas du får ordning på det...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-26 01:50
Ursprungligen av Henrik G:

Jag hade ett liknande proble tidigare med en gammal 9600 kopplad till stereon. Då löste sig problemet när jag kopplade in jord till stereon. Om jag kommer ihåg rätt var stereon och datorn kopplade till uttag som hade olika säkringar och det var troligen därför problemet uppstod från början. Hoppas du får ordning på det...

Stereon min är oxå kopplad till jordat uttag. Har gjort lite fler efterforskningar och konstaterat att iBooken inte surrar när den är ansluten till elnätet, däremot gör Minin det trots att jag provat koppla in den i samma uttag som iBooken och även samma som stereon.

Verkar lite hopplöst det här...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-12-04 09:04
Ursprungligen av coach:

Stereon min är oxå kopplad till jordat uttag. Har gjort lite fler efterforskningar och konstaterat att iBooken inte surrar när den är ansluten till elnätet, däremot gör Minin det trots att jag provat koppla in den i samma uttag som iBooken och även samma som stereon.

Verkar lite hopplöst det här...

Testa att vända på stickpropparna så den pinne som är till vänster hamnar till höger. Beroende på hur eluttagen är kopplade kan det vara så att du får bättre resultat.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-12-04 09:56

Gör som poj säger. Funkar inte det, kan du testa produkterna som nämns i den här tråden: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=86126

1
Bevaka tråden