Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utmaning: Skapa en ny 99mac - knapp!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har diskuterat frågan om vi ska länka till 99mac.com genom en snygg simpel knapp.
Alla är överens: om det finns en (eller flera) knappar som ser bra ut så kör vi!

Alltså: Vem gör den bästa knappen?

Kanske någonting likt den här?

  • Oregistrerad
  • 2001-05-30 19:36

Om ni lottar ut en iBook till den som gör bäst så kan jag tänka mig försöka mig på det, men det gör ni juh inte

  • Oregistrerad
  • 2001-05-31 15:00

[ 31 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: : : : k a j j a n : : : ]

Kan detta vara nåt?

Wow! :eek:

Två jättesnygga förslag! Båda två går att sätta "i drift" direkt! Eller vad tycker ni??

Kommentera och/eller skicka in fler förslag!

Hade lite kul... fast denna funkar bäst mot ljus bakgrund.

Håller med. Fin fina förslag!
Kul idé med äpplet, som jag tycker sticker ut lite extra

  • Oregistrerad
  • 2001-05-31 22:24

Kanon bilder Synd inte jag var så estetisk som ni.

  • Oregistrerad
  • 2001-05-31 23:20

CyberPet och Martin!

Ang. fruktvarianten:

Rock on!

Kolla bara med jourhavande varumärkesjurist först så det inte blir en massa tjafs... :rolleyes:

/Micke

Riktigt snygga knappar! Klart imponerad.

Apples varumärkesjurister borde vara tacksamma för att vi vill använda äpplet med allt det "know how" som surrar här innen!

Kör på Äpplet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-06-01 11:49
Citat:

Skapades ursprungligen av: Robban:
Apples varumärkesjurister borde vara tacksamma för att vi vill använda äpplet med allt det "know how" som surrar här innen!

Kör på Äpplet!

Stora företag brukar inte gilla att folk "snyltar" på deras varumärkes´ renommé...

Cyberpets knapp är skön, fast jag skulle vilja skala några millimeter i höjd för att passa min sida Kanske kan lämna över den som psd fil så man kan ändra aldrig så lite?

[ 01 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: Smith ]

Då typsnitten är lite speciella så är det ingen idé att ha alla lager aktiva, men det går bra att ladda ner psd-versionen av knapparna här (giffarna är också med):
http://www.bazazz.com/pics/99com.sit

Självklart! Som journalist är jag minst sagt intresserad av att slå vakt om upphovsrätten. (I det här sammanhanget något som går att likna vid varumärkesrätten om dock inte fullt ut juridiskt).

Det ovan sagda bygger naturligtvis på att Apple ger sin välsignelse. Dock anser jag att vår förhandlingssits i sammanhanget inte är helt kass. Borde naturligtvis inte tagit detta för givet eftersom aningslöshet oftar kostar...

För min del är det helt okej om Apple tar del av "medlemslistan" till www.99mac.com. Lika självklart som det nyss sagda är detta också något som medlemmarna bör få uttala sig om och när det blir aktuellt.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-03 12:14

Ändrar meddelandet till:
-Jag tycker "Apple"-knappen är bäst om man får för "varumärkes"-snubbarna. Annars är väl kanske Aqua ganska oskyldigt eller?

:rolleyes:

[ 03 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: : : : k a j j a n : : : ]

[ 03 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: : : : k a j j a n : : : ]

Jag har testat att använda knapparna i praktiken på nya http://www.macbarometern.com och där fungerade "knappen" betydligt bättre än äpplet.

Jag är också lite osäker på hur bra det är att använda Apples logotyp tillsammans med vårt namn.

1
Bevaka tråden