Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

headset

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

undrar om man kan använda alla headset till en mac?
eller krävs det specielle?

tacksam för svar

  • Medlem
  • 2005-11-25 02:22

Problemet är att macen har en så kallat line in ingång. Men om du kopplar in mikrofonen där så kommer de inte funkar för att de behövs en förförstareke som iMic. Om du köper iMic eller något annat i liknande stil kommer du kunna använda alla headset. Annars kan du satsa på att skaffa USB headset de är ju lite dyrare men då slipper du köpa förförstarkaren

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-25 08:35

Jag har använt ett vanligt billigt headset till min powerbook utan problem. USB-headset och bluetooth har jag också testat, det fungerar lika bra. Fördelen med USB är att du får en skild ljudenhet, och slipper systemljud samt musiken i hörlurarna om du t.ex ska använda det för att ringa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-25 14:02

Perc, det är line-in (lågnivåingång) även på powerbook så micen fungerar inte där heller. Du använder troligen den interna micen (av misstag). Jag gjorde samma misstag själv
Snackade med apple som ordnade så jag skulle lämna in datorn (stationära) eftersom vi trodde det var trasig line-in då micen inte fungerade (fungerade dock utmärkt mot min powerbook) men när jag kom i kontakt med reparatören så bad han mig dubbelkolla så jag inte använda den interna micen på den bärbara (jag tänkte att det självklart inte var den interna jag råkat använda) och duhhh, självklart var jag ett pucko och hade använt den interna micen på bärbara hela tiden
Nu ska jag ta och köpa ett USB-headset istället, kostar lite mer men ska tydligen vara bra mycket bättre kvalitet.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-25 19:26
Ursprungligen av ivar:

Perc, det är line-in (lågnivåingång) även på powerbook så micen fungerar inte där heller. Du använder troligen den interna micen (av misstag). Jag gjorde samma misstag själv :).

Hoppsan... du hade nog rätt. Jag antog utan vidare att det var micken i mitt headset som användes, men nu ser jag att man kan välja input i sound studio.

Får väl ta och köpa mig ett usb-headset nån gång, det kan ju vara bra att ha.

1
Bevaka tråden