Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Länka till 99mac.com ifrån er webbplats?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått ett förslag ifrån [Venger] om att göra en liten "knapp" eller mini-banner som medlemmar kan placera på sin hemsida för att länka till 99mac.com

Är det någon som skulle göra det? Vi får naturligtvis styra upp en riktigt soft liten knapp....

[ 29 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Ja, om det är en knapp (och inte en banner).
Liten och go´ men ändå så tydlig att man kan se att det är 99mac.com det handlar om.

  • Oregistrerad
  • 2001-05-29 12:54

Jodå lungt kan nog placera en knapp på en hemsida som jag håller på att skapa i xml just nu, hmm fungerar xml till 100% i mac?

Vi har redan länkat till er hemsida från vårt nyhetsmail

Det finns 2 uttryck som retar mig. Det skulle inte förvåna mig om det är Rosenbuske som myntat båda.
Det ena är bredband och det andra är hemsida.
Bredband är ursprungligen något helt annat än att ha stor bandbredd, dvs. många Mb/s.
På engelska heter det Web Site, vilket på svenska torde vara webbplats. Home page var i tiderna personalens (studenternas) egna sida på institutionens webbplats.
Hemsida låter fjantigt...
I Norrland har vi hög bandbredd och breda band på snöskotern, så kallade bredbandare.

fixat! :eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-05-29 22:09

Jo jag skulle nog länka hit, om knappen är soft som tusan. Och en liten rackare måste det vara, och så ska den smaka vanilj.

Ok...då gör vi så här. Alla utmanar [Venger] på att göra en knapp....se nytt inlägg om några sekunder....

Jag har redan länkat från www.melin.org. På förekommen anledning, f.ö.

Jag kommer skapa en menyrad längst upp på denna sida i version 1.1 av 99mac.com.

Där ska jag ha en länksida där man kan ladda ned 99mac-knappen och lägga på sin egen sida.

Alla som rapporterar in att dom länkat till oss hamnar på vår länksida med en länk tillbaka.

Nu ligger vår länksida uppe! Klicka på "länkar" överst på denna sida och ladda ned vår officiella knapp!

Alla som länkar till 99mac.com hamnar på vår länksida!

Kör hårt!

Och som skapare av denna knapp får man inte en länk ändå?

CyberPet: Självklart ska du ha det! Jag hade en massa problem med menyn igår så jag hann inte göra klart allt som jag skulle göra. Det blev fel med färger osv.

Vart vill du att jag länkar? Jag gör en speciell plats för dig som gjort knappen!

Martin, det räcker om du länkar till min hemsida (www.bazazz.com). Jag ska ju givetvis lägga in knappen där på lämpligt ställe.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-05 18:46

Hmm borde knappen inte finnas i fler färger då dessa kan passa in bättre på andra sidor?

Jag har fått fler och fler "referrers" i webbloggen - men inte många som mailat mig och tipsat om att dom har lagt upp knappen.

Om ni länkar till 99mac.com - maila till info@99mac.com så länkar vi tillbaka!

Fortsätt skapa länkar till 99mac.com - och glöm inte att maila till [email protected] så att jag får en chans att maila tillbaka till er!

1
Bevaka tråden