Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillbaka till Mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-24 21:25

Även om det var ett tag jag registrerade mig så här är mitt första inlägg.

Jag har efter många år som PC/UNIX-användare hittat tillbaka till Macen igen.
Förra gången jag var Mac användare var det SE/30 som gällde, så ni förstår att det var ett tag sedan.

Nu har jag en iBook G4 sedan drygt ett år tillbaka och är helnöjd.
Och så har jag en Mac mini oxå.

Känns fint att vara en (tillbaka)switcher.

/Max

Senast redigerat 2005-11-24 21:38
  • Medlem
  • 2005-11-24 22:05

Varför lämnade du Macen och varför gick du tillbaka igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-24 22:30
Ursprungligen av Giggs:

Varför lämnade du Macen och varför gick du tillbaka igen?

Anledningen att jag lämnade macen var inte att jag slutatde uppskatta vad den hade att erbjuda, jag var ett tag riktigt fanatisk när det gällde Mac.
Det hade mer att göra med att jag började arbeta med PC-datorer och SUN/HP-arbetsstationer, och under en period höll jag inte på datorer alls utanför mitt arbete.

När jag sedan skaffade dator hemma igen, så föll det sig naturligt att skaffa en PC, Hem-PC erbjudande via arbetgivaren påverkade en del, och så var jag van vid PC-datorer.

Det som förde mig tillbaka till Macen igen var delvis att jag jobbat en hel del med UNIX och att OS X med sina UNIX-rötter lockade en del. Jag har också en fördedetta arbetskamrat som talat sig varm för macens fördelar så jag blev lite nyfiken på att testa igen, och jag har definitivt inte blivit besviken ännu.

Sen kanske jag skall tillägga att jag inte är en totalswitcher, jag livnär mig fortfarande som Windows-programmerare, men hemma startar jag aldrig Windows längre.

"...men hemma startar jag aldrig Windows längre."

Du är en vis man... värd respekt!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-24 23:42
Ursprungligen av mabr:

Sen kanske jag skall tillägga att jag inte är en totalswitcher, jag livnär mig fortfarande som Windows-programmerare, men hemma startar jag aldrig Windows längre.

Då är vi två i alla fall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-24 23:54
Ursprungligen av mabr:

Sen kanske jag skall tillägga att jag inte är en totalswitcher, jag livnär mig fortfarande som Windows-programmerare, men hemma startar jag aldrig Windows längre.

Kul, vi behöver kunniga windowsanvändare här för att inte bli helt insnöade. Blir så lätt att man då tror och tycker en massa saker om windows istället för verkligen veta fakta.

Alltid bra att veta vad ens fiende har i görningen.

Välkommen!

Välkommen.

Giggs; han tröttnade väl på virus å trojaner

1
Bevaka tråden