Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till Airport?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska inom en snar framtid skaffa trådlöst internet här hemma. Har en iBook och en gammal PC-dator och vill att båda ska ha internet (PCn genom vanlig kabel). (Ska förmodligen skaffa en mini snart också, men men..)

Airporten kostar ju en hacka, närmare bestämt ca 1700kr, och nu undrar jag om man kan lösa det på något annat sätt? Fungerar det med vilken trådlös router(heter det så?) som helst? Isåfall finns det ju billigare alternativ...

Om det finns alternativ skulle ni väl kunna lista dom här. Tack!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-23 13:26

Alla vanliga wlanbasstationer fungerar.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-23 13:56

Netgear

Kör Netgear sedan drygt ett år. Funkar klockrent. Ganska lätt att installera och ställe in. Inte lika geschwint som AirPort doc Men helt ok...

Okej, det låter ju bra.

Vilken router ska man välja då? Det är ju minst sagt en djungel... är det något märke man bör köpa/undvika?

Vad tror ni om NetGear WGT624GE? Finns ju bla på allas vår Siba..

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-23 19:31
Ursprungligen av hannesek:

Okej, det låter ju bra.

Vilken router ska man välja då? Det är ju minst sagt en djungel... är det något märke man bör köpa/undvika?

Vad tror ni om NetGear WGT624GE? Finns ju bla på allas vår Siba..

Du kan lika gärna ta en WGR614, i stort samma produkt fast 54Mbps trådlöst istället för 108

  • Oregistrerad
  • 2005-11-23 21:08

WGR614 är det jag kör. Funkar som sagt utmärkt. Sedan tillhör ju inte Siba mina favoriter. Snarare "hatobjekt" :-(( Sämre service får man leta efter. Men varför leta ;-//

Det finns ju en massa bättre inköpsställen …

Ursprungligen av toastmaster:

WGR614 är det jag kör. Funkar som sagt utmärkt. Sedan tillhör ju inte Siba mina favoriter. Snarare "hatobjekt" :-(( Sämre service får man leta efter. Men varför leta ;-//

Det finns ju en massa bättre inköpsställen …

... nämn ett?

Det känns säkrast att köpa i butik, även om man sparar ett par kronor genom att köpa på nätet. Var är det billigt/bra service?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-24 10:09
Ursprungligen av hannesek:

... nämn ett?

Det känns säkrast att köpa i butik, även om man sparar ett par kronor genom att köpa på nätet. Var är det billigt/bra service?

Elgiganten bör ha WGR614 ganska billigt, annars är det ju bara gå nånstans, de flesta el/datorbutiker har netgear..

1
Bevaka tråden