Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har min dator airport-kort?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-11-22 21:21

Jag har en Powerbook G4, köpt för ca 2 år sedan. Är det möjligt att min dator har ett airportkort? Hur kollar jag om jag har ett sådant?

mvh
amatören KOL

  • Medlem
  • 2005-11-22 21:26

Program/Verktygsprogram/Systeminformation/Nätverk/Airport

edit: såg nu att det var en powerbook. Då ska den ha airport om ingen har plockat ur det fabriksinstallerade kortet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-23 13:28
Ursprungligen av Baron:

Program/Verktygsprogram/Systeminformation/Nätverk/Airport

edit: såg nu att det var en powerbook. Då ska den ha airport om ingen har plockat ur det fabriksinstallerade kortet.

Nä. Min Powerbook 12" 1 GHz Superdrive(Rev B) hade inte Airport som standard, det valde man till.

  • Medlem
  • 2005-11-23 15:00

Åfan. Det trodde jag inte.

Hur vet jag om jag har ett Airport-kort

Ursprungligen av KOL:

Jag har en Powerbook G4, köpt för ca 2 år sedan. Är det möjligt att min dator har ett airportkort? Hur kollar jag om jag har ett sådant?

mvh
amatören KOL

Sitter framför en PC nu så hoppas jag säger rätt....

I första menyn i överkant på skärmen finns en meny med ett Äpple på.
Fäll ner denna och som ett bland de första valen skall du se "Systeminformation"
starta det lilla programmet och sedan kan du klicka dig fram till exakt vad du har
i din maskin.

Ursprungligen av Goflorp:

Sitter framför en PC nu så hoppas jag säger rätt....

I första menyn i överkant på skärmen finns en meny med ett Äpple på.
Fäll ner denna och som ett bland de första valen skall du se "Systeminformation"
starta det lilla programmet och sedan kan du klicka dig fram till exakt vad du har
i din maskin.

Är det MacOSX går man mycket riktigt till Äpplet i menyn. Sen tar man första valet "Om den här datorn", sen klickar man på "mer info" i rutan. Sen klickar man på "Airport-kort" och har man då tur så står det inte "Ingen information hittades".

OM det är en PB 12" så lossa batteriet och se OM det sitter ett litet kort instoppat på ena kortsidan, gör det det så har du airportkort... någon tycker kanske att detta är ett onödigt sätt att kolla men jag har haft problem med mitt kort och möjligen var det så enkelt att jag inte hade tryckt in det tillräkligt hårt för att datorn skulle fatta att det har ett sådant kort. Har man missat detta så envisas datorn med att hävda att man inte har något kort.

1
Bevaka tråden