Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Ibook nu eller vänta?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-11-22 23:50

Funderar på att köpa mig min första mac, tänkte slå till på en Ibook 14" nu i helgen. Tänkte höra med er som redan har en om ni e nöjda med den, prestanda, grafik, skärmen m.m. Ska använda den mest till att surfa, ladda musik, kolla DVD, några enklare fotoredigeringar. Har även hört att Apple ska släppa en ny Intel Ibook efter nyår. Ska man vänta på den eller kommer den att dröja tills den kommer

Om du väntar på nästa iBook kommer du tidigast ha den i din hand om två månader. Köper du dagens modell kan du få den omgående.
Nuvarande modellen är en bra dator, men vi vet ingenting hur den kommer att stå sig mot nästa modell ännu.
Intel-ibooken kan vara fantastisk, men kan också ha en massa barnsjukdommar. Alla program kommer inte att vara optimerade för Intel från start.

Vill du ha datorn omgående och tycker att dagens modell är rimligt prissatt, ska du slå till nu.
Om du kan vänta ett par månader eller mer, alternativt tror att du kommer att bli väldigt besviken då den nya modellen kommer och du då redan köpt en iBook, ska du vänta.

Kan ju tillägga att 14"-modellen som du siktar på har samma skärm-upplösning som 12"-modellen. Bara så att du vet... Däremot så har ju 14"-aren liiiite snabbare processor.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-23 11:38

Har jag missat nåt nu? Eller är det bekräftat med Intel iBook så snart?

Ursprungligen av priscilla:

Har jag missat nåt nu? Eller är det bekräftat med Intel iBook så snart?

Nope. Ingen intelmac är bekräftad än.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-11-23 12:55

Intel i ibook i januari är än så länge bara spekulation ... dock drar många slutsatsen att en sådan "kan" komma i januari på keynoten. Den som lever får se.

Tror inte man går på en "nit" om man köper en ibook nu, första intelmacen kommer säkert ha barndomsfel - gäller ju alla större hårdvaru uppdateringar.

Beror ju helt på om man är en sådan "som måste ha det senaste" eller inte.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-23 13:20
Ursprungligen av Liffe:

Tror inte man går på en "nit" om man köper en ibook nu, första intelmacen kommer säkert ha barndomsfel - gäller ju alla större hårdvaru uppdateringar.

Instämmer. Tänker vänta och se hur de verkar. Ska köpa ny iBook snart.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-11-23 14:56

Värdeminskning på macar efter Intelintroduktion

Jag tror att värdet på macar utan Intelprocessor kommer att sjunka som en sten så fort en enda INtelmac, med eller utan barnsjukdomar, kommit ut på marknaden. Detta helt enkelt för att Intelmacarna kommer att ha helt annan prestanda än dagens macar.

/Lamin

1
Bevaka tråden