Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

webshop UTAN kundvagn

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-18 05:15

Jag har ett önskemål om att erbjuda mina kunder att betala med kreditkort på företagets webplats, men det verkar som att jag "måste" installera en kundvagn vilket jag tycker blir dyrt, och även onödigt eftersom att kunderna på min hemsida alltid köper endast en produkt, nästan alltid

Jag skulle vilja att man kan klicka på en "betala med kreditkort" knapp, där kan man själv i ett textfält skriva in artikelnummer och summan man skall betala. detta borde ju vara extremt enkelt för ett företag som säljer betalningstjänster att fixa, men vart vänder jag mig ?

någon som vet ett exempel att länka till ?

var vänder jag mig för att få detta utfört ?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-18 06:16

Paypal.

  • Medlem
  • 2005-11-21 01:46

tackar, men jag vill inte ha någon av dem, det skall vara så man kan betala med kreditkort, utan att regga sig som användare.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-21 09:14

Paypal påstår att köpare inte alls behöver registrera sig. Har själv bara tittat som hastigast och inte fattat hur dom kan undvika det. Men kolla närmare själv så kanske du ser hur det går till.

Paypal erbjuder "Merchants" dvs handlare möjligheten att ta betalt via Paypal av kunder och då utan att kunderna behöver skaffa ett Paypal-konto:

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_wp-standard-overview-outside

  • Medlem
  • 2005-11-23 00:58

tackar
, jag skall kolla upp paypalvarianten, den verkar prisvärd och passar mina behov, det fanns även en variant av paypal som sker i bakgrunden så inte kunden ser att den använder paypal, men den tjänsten går tydligen bara för amerikanska paypal-konton...synd.

1
Bevaka tråden