Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blå / svart skärm på iMac G5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-22 20:31

Hej!

När jag startade datorn idag så var skärmen helt svart. Försökte två gånger, sedan drog jag ut alla sladdar (förutom till tangentbord+mus) och försökte igen. Första gången var bilden brusig, men efter en omstart så var det som vanligt.

Efter att datorn har varit igång ett tag så blir skärmen blå gula streck.

Jag har kört hårdvarutest, inget resultat.

Min dator är en iMac G5 rev A 1.6 GHz 17" 765 Mb RAM. Mac OS 10.3.9.

Någon som har haft ett liknande problem?

För några veckor sedan öppnade jag datorn och tryckte in ett AirPort Express. Har dock inte haft några problem förrän nu.

Du, kontakta din återförsäljare, det är allvarliga fel du har, dock inte helt ovanligt för iMac G5 Rev.A.
har du tur så får du en helt ny Rev.C

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-22 22:27

Eller ett bytt logikkort. Det fick jag när symtomen dök upp. LanMaster som hade hand om det hela skötte sig utmärkt om än lite långsamt. Men det tycker väl alla som gärna vill ha tillbaka sin pärla per omgående.

Ursprungligen av simmarn:

Någon som har haft ett liknande problem?

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=69238

  • Oregistrerad
  • 2005-11-23 18:20

Tackar!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-25 08:52

Har tagit datorn ned till Gothia här i Linköping så vi får se vad som händer... Dom tror att Apple kommer att byta logikkortet.

Gothia vill ha 250 kr för frakten till Apple Service trots att det rör sig om en garantireparation. Nästa Mac blir nog inte köpt på Gothia.

1
Bevaka tråden